اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 08:26

چهارشنبه, 18 مرداد 1402 ساعت 11:22

6 هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۶۵۰ فرزند یتیم و محسنین زیر پوشش این نهاد حمایتی در ایتان هستند.

به گزارش نسیم امروز، مجیدالهی راد در بازدید از خبرگزاری ایرنا دفتر بجنورد به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: از این تعداد؛ سه هزار و ۲۰۰ فرزند یتیم و سه هزار و ۴۵۰ فرزند محسنین زیرپوشش هستند که خیران به طور میانگین برای هر یتیم یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک می کند.

وی افزود: در مجموع ۲۸ هزار خیر نیک اندیش حامی ایتام این استان هستند و ۲ هزار و ۱۱۲ نفر از این تعداد در ماه مبارک رمضان امسال به جمع حامیان ایتام و محسنین پیوستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: این تعداد حامی که در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده اند ۲ هزار و ۴۶۰ فرزند یتیم و محسنین خراسان شمالی را مورد حمایت قرار می دهند.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز یک هزار و ۵۳۲ نفر در ماه مبارک رمضان و طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده بودند که این طرح امسال افزایش ۳۷ درصدی در جذب حامیان را در بردارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه گفت: ۲ هزار مددجوی زیر پوشش این نهاد در استان از سال ۹۷ تاکنون با ایجاد فرصت های اشتغالزایی خودکفا شدند.

وی اظهار کرد: این مددجویان با دریافت وام و ایجاد فرصت های اشتغالزایی در بخش های دامپروری، طرح های صنفی و حوزه های خدماتی خودکفا شدند.

الهی راد میانگین مبلغ وام خودکفایی برای هر طرح را ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای خودکفا شدن این مددجویان، ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی، مهم‌ترین عامل برای دستیابی به توانمندسازی مددجویان است، گفت: رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) این است که با آموزش فرد و در عین حال اعطای تسهیلات فرصتی ایجاد کند تا فرد نیازمند بتواند شغلی برای خود ایجاد کند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون و ۱۱ نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره