اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 03:33

یکشنبه, 07 آبان 1402 ساعت 07:02

معرفی 95 فرزند مددجوی کمیته امداد برای معافیت سربازی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر کل کمیته امداد  خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 95 نفر از فرزندان مددجویان جهت بهره مندی از معافیت سربازی به سازمان نظام وظیفه معرفی شدند .

به گزارش نسیم امروز به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، مجید الهی راد با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت یکی از اولویت‌های کاری کمیته امداد است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 95 نفر از فرزندان مددجوی کمیته امداد جهت بهره مندی از معافیت سربازی به سازمان نظام وظیفه معرفی شدند.

وی گفت: سال گذشته نیز تعداد 201 نفر از فرزندان خانواده مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی به سازمان نظام وظیفه معرفی شدند که پس از بررسی 153 نفر از آنها از با همکاری سازمان وظیفه عمومی از خدمت سربازی معاف شدند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: معافیت از خدمت سربازی در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود تا زمینه کمک به امرار و معاش خانواده‌های نیازمند فراهم شود.

الهی راد با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، افزود: مددجویان همواره نیازمند حمایت های دولتی و غیردولتی در زمینه های مختلف می باشند و به همین منظور دولت نیز حمایت های مالی و غیرمالی را برای این افراد در نظر گرفته است. به عنوان مثال دولت برای مشمولین تحت پوشش این نهاد، خدمت سربازی نزدیک به محل سکونت را در نظر گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه اعطاء معافیت کمیته امداد از خدمت سربازی برای مشمولان تحت پوشش این نهاد است، اظهار کرد: در این راستا، هر فرد مشمولی که شرایط لازم برای استفاده از این فرصت را دارا باشد بایستی درخواست خود را در سامانه سوها به آدرس soha.emdad.ir ثبت کند که پس از بررسی توسط کارشناس به سازمان نظام وظیفه معرفی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: معافیت از خدمت شامل تمامِ مشمولان تحت پوشش این نهاد نمی شود و افرادی بر طبق قانون می توانند از فرصت معافیت این نهاد استفاده کنند که شرایط لازم را داشته باشند.

مدیر کل کمیته امداد استان بیان کرد: این شرایط به طور کلی عبارتند از:الف- فرزند مددجوی مشمول که با مادر زندگی می کنند(فوت پدر)ب- یکی از فرزندان پسری مددجو که خانوادۀ آن ها به علّت طلاق از هم جدا شده اندج- تک فرزند پسر خانواده های تحت حمایت کمیته امداد(معافیت سه خواهری) نیز می توانند از معافیت خدمت سربازی این نهاد استفاده نمایند.

گفتنی است؛ کمیته امداد همچنین در جهت کاهش تعرفه صدور گواهی معافیت برای فرزندان مددجو نیز برای آنان معرفی نامه صادر می کند تا از تخفیف ۹۰ درصدی بهره مند شوند.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 07 آبان 1402 ساعت 07:38
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره