اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 02:18

پنج شنبه, 25 آبان 1402 ساعت 15:02

پیشگیری از گسترش اعتیاد در اولویت برنامه های بهزیستی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: پیشگیری از گسترش اعتیاد در اولویت برنامه های این سازمان حمایتی قرار دارد.

به گزارش نسیم امروز، محسن توحیدی مقدم اظهار کرد: فرهنگ سازی بهترین راهکاربرای مقابله با اعتیاد است.

وی افزود: در این خصوص ۳۲۰ میلیارد ریال برای اقدامات فرهنگی و آگاه‌سازی از ابتدای امسال تاکنون در استان هزینه شده است.

به گفته توحیدی مقدم ، این میزان اعتبار از محل خط ملی اعتیاد به بهزیستی خراسان شمالی تعلق گرفته که در راستای اطلاع رسانی و پیشگری از اعتیاد با اقداماتی از جمله چاپ بنر، دفترچه، پوستر و نوشتن پیام های آگاهی بخش در کیسه های پارچه‌ای هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از گسترش اعتیاد در اولویت برنامه های این سازمان حمایتی قرار دارد افزود: هزینه های پیشگیری بسیار کمتر از هزینه‌های درمان است و باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام داد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی راه اندازی خط ملی اعتیاد را از فعالیت های مبارزه با اعتیاد دانست و گفت: خط ملی اعتیاد( ۰۹۶۲۸) در سال ۸۸ توسط بهزیستی کشور در راستای آگاه‌سازی و اطلاع رسانی راه اندازی شد و ۲۰ کارشناس پاسخگوی مردم هستند و تماس گیرندگان را راهنمایی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بیشترین تماس های شهروندان با این شماره مربوط به راهنمایی برای یافتن مراکز ترک اعتیاد، انتقال معتادان اعضای خانواده به کمپ ها و درخواست اطلاعاتی برای درمان اعتیاد است.

توحیدی مقدم افزود: ۸۰ درصد تماس گیرندگان زن و ۲۰ درصد مرد هستند و طبق آخرین ارزیابی که در کشور انجام شده است با توجه به شاخص جمعیت استان خراسان شمالی بیشترین تماس ها با شماره ۰۹۶۲۸ داشته است که این نشان دهنده اطلاع رسانی این شماره در استان و فرهنگ سازی برای مبارزه با اعتیاد است.

به گفته وی؛ طبق آخرین آمار ارایه شده از سوی این خط ملی، ۲ هزار و ۸۵۷ تماس از استان خراسان شمالی حاصل شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی؛ طرح کیان (کارمند یاری پیشگیری از اعتیاد)، برنامه پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان ، کودکان و نوجوانان)، طرح آموزش زنان دارای همسر معتاد، طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، طرح ارتقای توانمندیهای رفتاری شناختی در مناطق آسیب خیز را از مهمترین طرح های بهزیستی استان در مقابله با اعتیاد دانست.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره