اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 18:27

دوشنبه, 04 ارديبهشت 1402 ساعت 14:11
  • .

دستگاه های اجرایی در پیشگیری از اعتیاد به وظایف ذاتی خود عمل کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی در کنار سایر نهادهای متولی مبارزه با اعتیاد باید برای پیشگیری از این بلای خانمان سوز فعال و وظایف ذاتی خود در این حوزه را اجرا کنند.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آن محدود به دستگاه های انتظامی و شورای مبارزه با مواد مخدر نیست بلکه سایر دستگاه ها نیز وظایف مشخصی در این حوزه دارند.

وی افزود: براساس دستورالعمل ها برای هر دستگاهی در حوزه پیشگیری از اعتیاد وظیفه ای تعیین شده که ضمن آگاهی باید به صورت دقیق آن را اجرا کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: دستگاه های اجرایی همچنین باید درصدی از اعتبارات فرهنگی خود را نیز در حوزه پیشگیری از اعتیاد هزینه کنند.

حسین نژاد با بیان اینکه پیشگیری اولویت نخست در مقابله با اعتیاد است، گفت: ابتدا باید با اقداماتی فرهنگی از ورود افراد جدید به چرخه این آسیب اجتماعی جلوگیری کرد تا شمار افراد ابتلا به اعتیاد افزایش یابد.

وی افزود: در این میان دستگاه های فرهنگی و اطلاع رسانی نقش مهمی دارند و می توانند با تولید آثاری هدفمند در حوزه اعتیاد جامعه هدف را از این آسیب اجتماعی دور سازند.

دبیر شواری مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز گفت: پارسال ۱۰۲ میلیارد ریال در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان جذب شد که نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

ابوالحسن نجفی افزود: سال ۱۴۰۰ حدود ۵۳ میلیارد ریال در حوزه مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از محل منابع ملی و استانی جذب شد ولی در سال ۱۴۰۱ به رقم قابل توجهی رسید و ۲۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای تکمیل ساختمان ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل و تجهیز مرکز ماده ۱۶ شیروان و ۱۰ میلیارد ریال نیز برای خرید کانکس ایستگاه بازرسی سیار هزینه می شود.

وی تصریح کرد: همچنین ۲ دستگاه تریلی و هفت دستگاه خودرو سواری برای راه اندازی نخستین ایستگاه بازرسی تهیه و در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان حدود یک میلیون نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره