اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 08:27

شنبه, 09 مرداد 1400 ساعت 18:42
  • .

دستگاه «عابر ماسک» ساخته شد/ تحویل اتوماتیک بعد از ضدعفونی شدن

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه عابر ماسکی شدند که ماسک را بعد از ضد عفونی کردن، بدون فروشنده به کاربران تحویل می دهد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از خبرگزاری مهر، صالح عرب کارشناس ارشد مکاترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیر یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: نیاز روز افزون به استفاده از ماسک‌های پزشکی در مجامع عمومی و دسترسی آسان و بهداشتی به آن سنگ بنای تولید دستگاه «عابر ماسک» در یک تیم استارت‌آپی شد.

وی افزود: این دستگاه نوعی دستگاه فروش خودکار ماسک ضد عفونی شده با اشعه UVC کاملاً بهداشتی بدون نیاز به فروشنده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت این دستگاه ۴۰۰-۶۰۰ ماسک است، افزود: دستگاه وندینگ ماسک با درخواست کاربر با چند روش پرداخت و کاربری آسان، ۳ مدل ماسک کودک، ۳ بعدی، ۳ لایه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

عرب با بیان اینکه با فشار پدالی که در پایین دستگاه تعبیه شده درخواست ماسک انجام می‌شود، گفت: دستگاه با توجه به ظرفیتی که دارد نسبت به درخواست کاربر ماسک را ارائه می‌کند.

به گفته مدیر تیم استارت اپی، این دستگاه صفر تا صد طراحی خودمان است و روی این مدل از سال گذشته کار کردیم تا با مکانیزم ارزان قیمتی دستگاه عرضه ماسک را برای مکان‌های عمومی تولید کنیم.

وی افزود: یکی از مزیت‌های این دستگاه تعداد ظرفیت ماسک بالا و هزینه پایین است.

عرب با بیان اینکه دستگاه را با هزینه خودمان به این مرحله رساندیم و به برخی اماکن فروخته‌ایم، گفت: البته منتظر سرمایه گذار هستیم تا به صورت انفجاری، ورود قدرتمندتری به بازار داشته باشیم و این دستگاه را عرضه کنیم.

وی عنوان کرد: نمونه ایرانی و خارجی دستگاه عابر ماسک وجود ندارد و این اولین دستگاه ماسک ATM است که ظرفیت زیادی دارد و روی دیوار یا استند عمودی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه را طوری طراحی کردیم که مجهز به اسکنر است، گفت: این روش را برای برخی شرکت‌ها در دستگاه پیاده کردیم تا با کد QR از دستگاه به صورت رایگان ماسک تهیه شود و این قابلیت نیز وجود دارد که توسط کارت شهروندی همچون کارت مترو بتوان از ایستگاه‌ها ماسک دریافت کرد.

عرب افزود: این دستگاه قابلیت پشتیبانی از کارت خوان (POS) را نیز دارد و کاربران می‌توانند با استفاده از کارت بانکی به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای ماسک تمام بهداشتی تولید شده از کارخانه را دریافت کنند.

وی گفت: این طرح را در مرکز نوآوری دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر توسعه دادیم و به نتیجه رساندیم اما با سرمایه گروه شرکت ثبت و محصول تولید شده است.

مدیر عامل شرکت تولید کننده عابر ماسک در خصوص دستگاه‌های فروخته شده به برخی اماکن گفت: تاکنون ۱۵ دستگاه به چند شرکت دانش بنیان، بیمارستان‌های اصفهان، درمانگاه‌ها و چند مجتمع خصوصی و شرکتهای تحقیقات پزشکی در تهران فروخته شده است.

وی ادامه داد: انتظار ما این است با توجه به اینکه کار نو و جدیدی است از سوی وزارت بهداشت، دولت و شرکتهای خصوصی حمایت شویم تا بتوانیم از این دستگاه در همه مجامع بهره ببریم چرا که هدف کلان این تیم سلامت و بهداشت عمومی و در حال حاضر پیشگیری از کروناست که به زعم خودمان توانسته‌ایم به این مهم دست یابیم.

وی گفت: در حال حاضر خط تولید دستگاه عابر ماسک در اصفهان است و دستگاه تولید و بسته بندی ماسک‌های این وندینگ ماشین در همین شرکت توسعه داده شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره