اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 13:37

جمعه, 11 اسفند 1402 ساعت 08:01
  • .

رای گیری در ۹۲۶ شعبه انتخاباتی استان آغاز شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در ۹۲۶ شعبه خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش نسیم امروز، رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۴ شعبه روستایی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان در نظر گرفته شده است.

حسن ناهیدی افزود: بر این اساس در حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد ۱۲۰ شعبه اخذ رای، حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان ۵۹۴ شعبه اخذ رای، حوزه انتخابیه شیروان ۱۵۷ شعبه و در قوچان و فاروج نیز ۵۵ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

براساس آخرین آمار؛ ۶۳۰ هزار نفر در استان واجد شرایط اخذ رای هستند که امروز حضوری حماسی در پای صندوق های رای خواهند داشت.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

براساس این فهرست بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با ۵۵ نفر، شیروان با ۱۸ نفر و اسفراین و بام و صفی آباد با ۱۲ نفر به ترتیب بیشترین نامزد انتخاباتی را دارند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره