اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 15:26

شنبه, 01 خرداد 1400 ساعت 09:41
  • .

پنل‌های خورشیدی ساختمانی بومی‌سازی شد/ راه‌اندازی اولین خط تولید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

متخصصان کارآفرین ایرانی بازگشته به کشور موفق به ساخت پنل‌های خورشیدی ساختمانی شدند و درصدد هستند خط تولید این پنل‌ها را راه‌اندازی کنند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر علی دبیریان مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس و کارآفرین ایرانی بازگشته به کشور از سوئیس درباره محصول تولیدی در این شرکت گفت: اخیراً استفاده از انرژی خورشیدی به واسطه پنل‌های خورشیدی به موضوع مهمی در کشور تبدیل شده است به همین دلیل ما هم به سمت تولید این پنل‌ها رفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در صدد برآمدیم که پنل‌های خورشیدی ساختمانی تولید کنیم، گفت: به دلیل اینکه تولید چنین پنل هایی هنوز در کشورهایی مانند چین رایج نشده و در کشورهای اروپایی ساخته می‌شود، می‌تواند ارزش افزوده بالایی داشته باشد از این رو به سمت ساخت این پنل‌های خورشیدی ساختمانی روی آوردیم.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان، این پنل‌های خورشیدی ۱۰۰ وات هستند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای روشنایی ساختمان‌ها و نورگیرها باشند برای همین استفاده از فلز آلومینیوم کاربردی در نورگیرها کمتر می‌شود.

دبیریان با بیان اینکه نمونه خارجی این پنل‌های ساختمانی در کشور وجود ندارد، گفت: در حال حاضر چنین پنل‌هایی در اروپا استفاده می‌شود.

وی گفت: به دلیل اینکه چین به سمت تولید این پنل‌ها نرفته می‌تواند محصول رقابت پذیری با ارزش افزوده بالا در کشور ما شود.

دبیریان ادامه داد: پنل‌های نیروگاهی و بزرگ ارزش افزوده کمتری نسبت به پنل‌های کوچک دارند از این رو ورود به این عرصه می‌تواند رقابتی و سودآور برای کشور باشد.

این کارآفرین با بیان اینکه نمونه‌های آزمایشی این پنل تست شده و آماده تولید است، گفت: بنا داریم خط تولید این پنل‌های خورشیدی ساختمانی صد وات را تا پایان تیرماه در پارک فناوری پردیس و در چهاردانگه راه اندازی کنیم.

به گفته این محقق، ما در صدد هستیم که به مرور تمام قطعات مورد نیاز این پنل‌ها را بومی سازی کنیم.

وی با بیان اینکه بحث پنل‌های خورشیدی و تولید کامل آن در کشور نیاز به سرمایه گذاری عظیمی دارد، گفت: اما از سوی دیگر لازم است که مصرف کشور در زمینه پنل‌های خورشیدی در سال به بیش از ۲۰۰_۳۰۰ وات برسد که در ایران کمتر از این میزان است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره