اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 11:34

دوشنبه, 06 شهریور 1402 ساعت 10:50

افزایش ۳۵ درصدی مددجویان بهزیستی در دولت سیزدهم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی از افزایش 35 درصدی مددجویان بهزیستی این استان طی دولت سیزدهم خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، دولت سیزدهم‌ طی ۲ سال گذشته با وجود تنگناهای مالی در این استان توانسته است تعداد مددجویان بهزیستی در این استان را بیش از دولت دولت گذشته، تحت پوشش خود قرار دهد.

محسن توحیدی مقدم در خصوص نقش حمایتی دولت سیزدهم در جامعه هدف خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۵۷۶ خانوار در دولت سیزدهم زیر چتر حمایتی بهزیستی رفتند و جمع جامعه هدف در استان به ۲۵ هزار و ۲۰۲ خانوار رسید که ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد مددجویان زیر پوشش این سازمان حمایتی نسبت به آغاز دولت سیزدهم ۳۵ درصد رشد داشته است اظهار کرد: قبل از این دولت ۱۸ هزار و ۶۲۶ خانوار مستمری بگیر زیر پوشش سازمان بهزیستی خراسان شمالی قرار داشتند که اینک و در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۲۵ هزار و ۲۰۲ خانوار افزایش یافته است.

وی افزود: تمامی خانواده های دارای معلولیت و خانواده های بی سرپرست پشت نوبت دریافت مستمری ماهیانه تحت پوشش قرار گرفته اند و در مجموع حدود بیش از ۱۱۴ هزار نفر از شهروندان این استان در گروه های مختلف زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بر ایجاد اشتغال مددجویان زیر پوشش این سازمان حمایتی تاکید کرد و گفت: پرداخت مبلغ ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ به ۹۱۶ پرونده در سال ۱۴۰۰ و پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به ارزش ۱۶۰ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال بابت ۱۴۲ پرونده خویش فرمایی و کارفرمایی در این بازه زمانی انجام شد.

وی گفت: همچنین پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به ارزش یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال برای یکهزار و ۵۱۶ پرونده اشتغال در سال ۱۴۰۱ و پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال برای ۲۸۵ پرونده اشتغالزایی در سال ۱۴۰۲ نیز از دیگر اقدامات این سازمان حمایتی است.

توحیدی مقدم خاطرنشان کرد: در مجموع ایجاد ۹۱۶ مورد شغل در سال ۱۴۰۰ و یکهزار و ۴۳۶ شغل در سال ۱۴۰۱ ویژه جامعه هدف در ۲ سال اخیر ایجاد شده است.

تسهیلات تبصره ۱۶ مربوط به اشتغال، مسکن، فرزندآوری، درمان بیماران سخت علاج و همچنین حمایت از خود اشتغالی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است و دولت با توجه به اهمیت تسهیلات تبصره ۱۶، تقویت ارکان اصلی خانواده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه بیان کرد: پرداخت مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه به جامعه هدف، جلب مشارکت های نقدی- غیرنقدی و خدماتی به مبلغ ۷۴۲ میلیارد ریال ، پرداخت مبلغ ۱۵۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن به خانواده های تحت پوشش از دیگر اقدامات این سازمان حمایتی در دولت سیزدهم است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: بابت حق سهم خویش فرمایی و کارفرمایی معلولین و نیازمندان پرداخت مبلغ ۵۳ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال به ۱۱۱۷ نفر، پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به ۳۱ نفر از توانخواهان بابت یارانه ارتقای کارایی معلولان شاغل در بخش غیردولتی به کارفرمایان انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بر خانه دار شدن مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی تاکید کرد و گفت: در دولت سیزدهم این نهاد یکهزار و ۴۹۷ واحد مسکونی را به خانواده های تحت پوشش واگذار کرد.

به گفته وی؛ ۳۱۱ میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت ساخت و خرید مسکن در مدت ۲ سال پرداخت شد.

توحیدی مقدم عملکرد حوزه معاونت امور توانبخشی را نیز تشریح کرد و گفت: یارانه پرداختی به مراکز غیر دولتی آموزش توانبخشی به ۲ هزار و ۴۷۰ نفر و به مبلغ حدود ۳۵۰ میلیارد ریال در ۲۳ مرکز روزانه پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: همچنین یارانه پرداختی مراکز شبانه روزی مراقبتی به مبلغ ۵۴۲ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۳۰ نفر در ۱۶ مراکز شبانه روزی پرداخت می شود و کمک هزینه ایاب ذهاب معلولان به مبلغ حدود ۲۰ میلیارد ریال، پرداخت حق پرستاری افراد دارای ضایعه نخاعی به مبلغ سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی؛ پرداخت ۵۱ میلیارد ریال بابت خرید وسایل کمک توانبخشی و صدور موافقت اصولی ۶ مرکز توانبخشی را از دیگر فعالیت های این نهاد حمایتی در دولت سیزدهم عنوان کرد.

وی در خصوص حوزه معاونت امور توسعه پیشگیری نیز افزود: اجرای برنامه غربالگری شنوایی نوزادن در تمامی زایشگاه های استان به تعداد ۲۵ هزار و ۲۳۴ نفر، اجرای برنامه غربالگری بینایی در تمامی شهرستان های استان به تعداد ۷۵ هزار و ۸۹۱ نفر در این دولت انجام شد.

توحیدی مقدم عنوان کرد: پرداخت مبلغ ۲۱ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال بابت کمک هزینه آزمایشات ژنتیک و یارانه ویزیت مشاوره ژنتیک به تعداد ۹۵۵ نفر، بهره مندی ۲ هزار و ۴۵۸ نوجوان و بانو از اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان در محلات آسیب خیز، ارائه خدمات به نفر ۴۹ هزار و ۹۹۸ نفر برای دریافت خدمات داروئی و غیرداروئی از مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی و کاهش آسیب در سطح استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: افتتاح مرکز گذری شلتر و مرکز توانمندسازی صیانت اجتماعی بهبود یافتگان در بجنورد، شروع فعالیت واحد مدیریت مورد درمان و کاهش آسیب معتادین بی بضاعت در بجنورد، شروع فعالیت مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ اترک در شیروان، راه اندازی باشگاه مثبت از جمله اقدامات این سازمان در این بازه زمانی است.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای ۱۴ هزار و ۱۵۲ نفر شامل آموزش خانواده پیش از ازدواج، حین ازدواج، بلوغ و نوجوانی، بهره مندی تعداد ۳۱۲ هزار نفر از خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری، تعداد مراجعین بهره مند از یارانه مشاوره یکهزار و ۶۳۰ نفر و افتتاحیه مرکز مشاوره تخصصی ژنتیک حال خوب در شهرستان اسفراین نیز از دیگر اقدامات است.

توحیدی مقدم حوزه معاونت پشتیبانی و منابع انسانی را نیز تشریح کرد و گفت: در این بازه زمانی کل آمار مشاوره تلفنی خط ۱۲۳ تعداد ۴۸ هزار ۳۳۵ مورد تماس بوده است.

وی یادآور شد: ارایه خدمات به سه هزار و ۶۴۷ نفر در حوزه اجتماعی، پذیرش ۶ هزار و ۲۲۰ نفر در مراکز پذیرش اورژانس اجتماعی و ارائه خدمات مددکاری به گروه هدف که شامل افراد در معرض آسیب هستند.

وی در ادامه افزود: تخصیص اعتبارات تملک و دارائی به مبلغ ۷۳ میلیارد و ۳۷۸ میلیون ریال، صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی سایر اقشار برای ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه هدف، دریافت سند مالکیت ۱۰ مورد از املاک استان، تصویب پرداخت مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از محل سفر ریس جمهور جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام در سطح استان از محل اعتبارات استانی – کشوری و وزارت نفت انجام شده است.

۱۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند که از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره