اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 11:14

پنج شنبه, 29 تیر 1402 ساعت 13:52

حمایت بهزیستی خراسان شمالی از ۴۴۸ کودک بی سرپرست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی از ۴۴۸ کودک بی سرپرست و بد سرپرست واجد شرایط حمایت مالی می کند.

به گزارش نسیم امروز، محسن توحیدی مقدم اظهار کرد: سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی از سال ۱۳۹۹ ایجاد شد و مراجعان برای دریافت خدمات فرزندپذیری از طریق این سامانه اقدام و تمامی مدارک مورد نیاز را در آن بارگذاری می کنند.

وی افزود: ورود و ثبت‌نام در سامانه فرزندپذیری، درخواست اولیه بوده و هیچگونه حقی را برای متقاضیان به وجود نخواهد آورد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بیان کرد: وظیفه اصلی سازمان بهزیستی تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین والدین از بین متقاضیان سرپرستی و تامین حداکثر منافع عالیه برای کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست است.

توحیدی مقدم در ادامه گفت: این نهاد حمایتی از ۴۴۸ کودک بی سرپرست و بد سرپرست واجد شرایط حمایت مالی می کند.

به گفته وی ، هم اکنون 350 متقاضی در این استان پشت نوبت فرزندخواندگی قرار دارند و تحویل این کودکان به نوبت و بر اساس شرایط خاص انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی عنوان کرد: این اداره کل ماهانه مبلغ یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان کمک هزینه به خانواده‌های پذیرش این کودکان پرداخت می‌کند و این کودکان از سایر خدمات سازمان حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.

وی افزود: این اقدام با هدف نگهداری و رشد و تربیت کودک در محیط خانواده انجام شده و نحوه مراقبت از کودک نیز تحت نظارت سازمان بهزیستی قرار دارد.

توحیدی مقدم تصریح کرد: ۲ گروه از کودکان شامل افرادی که سرپرست خود را از دست می دهند و اقوام حاضر به پذیرش آنان نیستند و همچنین کودکانی که والدین آنها صلاحیت لازم را ندارند در مراکز شبانه روزی سازمان پذیرش می شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اولویت اول ما برای کودکانی که به سبب فقدان سرپرست موثر یا بی‌سرپرست به مراکز نگهداری سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند، بازپیوند به خانواده است.

توحیدی مقدم تصریح کرد: بازپیوند کودک به خانواده تلاش می‌کند که کودک وارد خانواده زیستی خود شود و این رویه با کمک اقوام انجام می شود و در غیر این صورت وارد فرآیند فرزندخواندگی و در نهایت اگر هیچکدام از اینها میسر نبود به ناچار در مراکز بهزیستی نگهداری شود.

وی گفت: ۱۴ مرکز نگهداری کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست در این استان شامل یک مرکز شیرخوارگان و ۱۳ مرکز نیز کودکان و نوجوانان سه تا ۱۸ سال وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: تمامی کودکان و نوجوانانی که در این مراکز نگهداری می شود شرایط واگذاری برای فرزندخواندگی به خانواده ها را ندارند و تقاضای پذیرش برای کودکان زیر ۲ سال بیشتر از سایر است.

۱۱۴ هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی زیر پوشش بهزیستی این استان هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره