اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 11:07

سه شنبه, 11 خرداد 1400 ساعت 10:34
  • .

جمهوری چک از روسیه خواست نامش را از فهرست کشورهای "غیر دوست" خارج کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر امور خارجه جمهوری چک اعلام کرد، پراگ از مسکو می‌خواهد تا به منظور کاهش تنش‌ها در روابط دوجانبه، نام جمهوری چک را از فهرست کشورهای "غیردوست" خارج کند.

به گزارش نسیم امروز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت مسکو ۱۴ مه سال جاری میلادی فهرست اولیه کشورهای غیردوست با روسیه را منتشر کرد که شامل جمهوری چک و آمریکا می‌شد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که این فهرست در صورت نیاز مرتبا بازبینی و به‌روز رسانی می‌شود.

"جاکوب کولهانک"، وزیر امور خارجه جمهوری چک گفت: بدون این اقدام به سختی بتوانیم به ارتباطات دیپلماتیک استاندارد و آغاز تامل درباره عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه بازگردیم. باید خاطرنشان کنم که ما اقدامات مربوط به ایجاد فهرست "کشورهای غیردوست با روسیه" را در تضاد با کنوانسیون وین درخصوص روابط دیپلماتیک می‌دانیم.

روابط میان پراگ و مسکو پس از آن خدشه‌دار شد که جمهوری چک سازمان اطلاعات روسیه را به دست داشتن در انفجارهای سال ۲۰۱۴ میلادی در یک انبار تسلیحاتی متهم کرد و ۱۸ کارمند سفارت روسیه را از کشور اخراج کرد. در واکنش، مسکو ۲۰ تن از دیپلمات‌های جمهوری چک را عناصر نامطلوب دانست و تاکید کرد که اتهامات وارد شده از سوی پراگ علیه روسیه بی‌اساس و دور از ذهن هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره