اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 17:25

چهارشنبه, 22 شهریور 1402 ساعت 11:12
  • .

فعالان اقتصادی از ظرفیت بازار روسیه استفاده کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: فعالان اقتصادی استان به بازار روسیه توجه ویژه ای داشته باشند و از این ظرفیت برای رشد صادرات در بخش های گوناگون استفاده کنند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین نژاد در نشست هماهنگی سفر هیات تجاری استان به روسیه اظهار کرد: این سفر با هدف فعال سازی بخش خصوصی در مراودات تجاری بین ایران و روسیه و به ویژه استان «کالوگا» انجام می شود.

وی افزود: تجار خراسان شمالی باید در این سفر با امضای قراردادهای تجاری امکان صادرات کالا از حوزه های کشاورزی، صنایع دستی، صنعت و معدن را با استان کالوگا فراهم کنند.

حسین نژاد تاکید کرد: تفاهم های تجاری باید به صورت علمی و در چهارچوب قواعد بین المللی تنظیم و امضا شود.

استاندار خراسان‌شمالی تلاش برای خرید کشتی را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم بعد از این سفر وضعیت تجارت استان خراسان شمالی با روسیه ارتقا یابد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: هیات تجاری متشکل از تجار و بازرگانان استان ۲۸ شهریور ماه امسال سفر خواهند کرد.

مازیار زند افزود: این هیات متشکل از ۲۲ نفر از فعالان بخش خصوصی استان در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، معدن و بازرگانی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: ملاقات با سفیر و رایزن جمهوری اسلامی ایران در مسکو، ملاقات با رییس اتاق بازرگانی مسکو، ملاقات با بیزینس راشا، ملاقات با شورای روابط تجاری ایران - روسیه، ملاقات با مسوولان و تجار کالوگا از برنامه های سفر این هیات تجاری است.

ارزش صادرات کالا از استان در دولت سیزدهم(از مردادماه ۱۴۰۰ تاکنون) نسبت به دولت قبل ۷۱ درصد رشد یافته است.

۷۷۹ هزار تُن کالا به ارزش ۳۸۳ میلیون دلار در دولت سیزدهم از خراسان شمالی صادر شده است.

استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره