اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 13:34

پنج شنبه, 30 شهریور 1402 ساعت 15:43
  • .

شناسایی بازارهای جدید از اهداف سفر به روسیه بود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان‌شمالی در دیدار با سفیر ایران در روسیه گفت: شناسایی بازارهای جدید کالوگا روسیه و معرفی ظرفیت های تجاری خراسان شمالی از اهداف اصلی سفر هیات تجاری استان به این کشور بود.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در دیدار با سفیر ایران در روسیه اظهار کرد: بسیاری از ظرفیت‌های کشور و خراسان شمالی از نگاه تجار و فعالان اقتصادی روسیه پنهان است و این سفر با هدف یافتن بازارهای جدید و افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور انجام شد.

وی افزود: بی تردید سفر هیات تجاری خراسان شمالی به روسیه منجر به افزایش صادرات بین دو استان خراسان شمالی و کالوگا خواهد شد.

حسین نژاد با اشاره به ظرفیت شرکت های دانش بنیان خراسان‌شمالی در حوزه صنعت، گفت: این استان ظرفیت صادرات منیزیم به روسیه و آماده همکاری های لازم در حوزه قطعه سازی دارد.

نماینده عالی دولت تصریح کرد: صنایع بزرگی همچون پتروشیمی، فولاد و آلومینا در خراسان شمالی وجود دارد که باید تجار روسی از این ظرفیت بیشتر بهره بگیرند.

وی با اشاره پیگیری ها برای اختصاص مکانی را برای عرضه محصولات خراسان‌شمالی در کالوگا، گفت: با اختصاص مکانی مشخص در هر ۲ کشور برای عرضه محصولات، صادرات افزایش خواهد پیدا کرد.

حسین نژاد یادآور شد: خراسان شمالی اکنون به ۳۶ کشور صادرات دارد و بسیاری از تبادلات تجاری از طریق گمرک استان به سهولت انجام می شود.

دیدار با استاندار کالوگا روسیه، امضای تفاهم نامه همکاری میان اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی و اتاق بازرگانی کالوگا روسیه، بازدید از کارگاه تولیدی پوشاک کالوگا و دیدار با سفیر ایران در روسیه از برنامه های سفر هیات تجاری خراسان شمالی به روسیه بود.

هیات تجاری خراسان شمالی متشکل از ۲۲ نفر از فعالان بخش خصوصی استان در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، معدن و بازرگانی روز سه شنبه (۲۸ شهریور ماه) با هدف افزایش روابط تجاری و شناسایی ظرفیت‌های طرفین عازم مسکو شدند.

استان کالوگا یکی از استان‌های روسیه و پایتخت آن شهر کالوگا با یک میلیون و ۴۱ هزار نفر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره