اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 11:45

سه شنبه, 28 شهریور 1402 ساعت 09:43
  • .

هیات تجاری خراسان‌شمالی عازم روسیه شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از عزیمت هیات تجاری متشکل از سرمایه گذاران استان با هدف افزایش روابط تجاری و شناسایی ظرفیت‌های طرفین به مسکو خبرداد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا مازیار زند اظهار کرد: این هیات متشکل از ۲۲ نفر از فعالان بخش خصوصی استان در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، معدن و بازرگانی است.

وی تصریح کرد: این هیات تجاری از امروز(۲۸ شهریور ماه) تا چهارم مهر ماه سال جاری در روسیه حضور خواهند داشت و با نحوه صادرات و ارتباط با تجار این کشور آشنا می شوند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: این اعزام همچنین به منظور گفت و گو، مذاکره، توسعه مراودات اقتصادی و مبادلات تجاری طرفین انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی و اجرای این سفر با هماهنگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، استانداری خراسان شمالی و همکاری بخش خصوصی انجام شده است.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از جمله برنامه های این هیات را ملاقات با سفیر و رایزن جمهوری اسلامی ایران در مسکو، ملاقات با اتاق بازرگانی مسکو، دیدار با شورای روابط تجاری ایران - روسیه، دیدار با مسوولان و تجار استان کالوگا عنوان کرد.

زند گفت: استاندار خراسان شمالی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، نمایندگی وزارت امورخارجه، رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست، شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر، مدیرکل پارک علم و فناوری و مدیرکل میراث فرهنگی در این سفر حضور خواهند داشت.

استان کالوگا یکی از استان‌های روسیه و پایتخت آن شهر کالوگا با یک میلیون و ۴۱ هزار نفر است.

به گزارش ایرنا، افزایش مراودات تجاری، تسهیل روابط اقتصادی برای بازرگانان، اعزام هیات‌های تجاری به سایر کشورها و برگزاری میزهای تخصصی تنها بخشی از فعالیت‌های اقتصادی مسوولان دولت سیزدهم در خراسان‌شمالی است که این فعالیت‌ها موجب شد تا صادرات در این خطه ۷۱ درصد به نسبت دولت قبل رشد یابد و موتور تولید روشن شود.

تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصول کشاورزی، تولید سالانه بیش از یک میلیون تُن سیمان، تولید ۲۳۰ هزار تُن پودر آلومینا، تولید ۴۵ هزار تُن فولاد و ۹۰۰ هزار تُن محصولات پتروشیمی تنها بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی این خطه برای مراودات تجاری محسوب می‌شود که تجارت استان با وجود این مزیت ها قبل از دولت سیزدهم رونق چندانی نداشته است.

خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد، لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان‌های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

آمارها حاکی از این است که در دولت سیزدهم جهش بزرگی در بخش صادرات استان انجام شده است و افزایش مراودات تجاری با ۲۶ کشور جهان موجب رشد ۷۱ درصدی صادرات این دولت به نسبت دولت قبل شده است و این ارقام نشان از درایت و برنامه‌ریزی دولت سیزدهم برای توسعه صادرات دارد که به یقین طعم شیرین آن به کام مردم این خطه از استان خواهد بود.

ارزش میزان صادرات کالا از گمرک استان و به وسیله دارندگان کارت بازرگانی در مدت فعالیت دولت سیزدهم ۳۸۳ میلیون دلار گزارش شده است که این رقم نسبت به مدت قبل از دولت ۷۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره