اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 10:41

دوشنبه, 10 خرداد 1400 ساعت 08:58
  • .

نتانیاهو: دولت چپگرا خطری برای امنیت اسرائیل است/ بنت "کلاه‌بردار قرن" است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ائتلاف رقبای خود برای تشکیل دولت وحدت و کنار زدن وی از قدرت واکنش نشان داد.

به گزارش نسیم امروز، به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تلویزیونی پس از اعلام حمایت خود از یائیر لاپید، رهبر حزب آینده‌ای هست در تشکیل دولت جدید اسرائیل، به نفتالی بنت، رهبر حزب "یمینا" حمله کرد.

وی یکشنبه اندکی پس از سخنرانی تلویزیونی بنت در بیانیه‌ای گفت: "یک میلیون اسرائیلی حزب لیکود به رهبری من را انتخاب کردند. یک میلیون نفر من را برای ریاست دولت برگزیدند."

نتانیاهو افزود: "بنت همان دروغ‌ها و شعارهای پوچ قبلی را تکرار می‌کند".

وی خطاب به بنت گفت: "اصول و ارزشهایت هیچ ارزش و اعتباری ندارند."

نتانیاهو همچنین بنت را "کلاه‌بردار قرن" توصیف کرد و ادامه داد: "اگر رای دهندگان به بنت می‌دانستند که وی در یک دولت چپ شریک خواهد شد، او را انتخاب نمی‌کردند. او می‌خواهد به هر قیمتی نخست وزیر شود."

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: "بنت با این ادعا که می‌خواهد مانع برگزاری انتخابات پنجم شود، تغییر موضع داد، اما زمان جنگ با غزه گفت که من یک دولت چپ را نمی‌خواهم. آیا ۳ هفته پیش احتمال انتخابات پنجم وجود نداشت؟! این به آن معنا است که اظهارات بنت در آن زمان حرف‌هایی توخالی بود و او فقط می‌خواست رای دهندگان به راست‌گراها را جذب و آن‌ها را در اردوگاه چپ قرار دهد. "

نتانیاهو در ادامه، بنت را به "خیانت" به جناح راست اسرائیل متهم کرد و از سیاستمداران "ملی‌گرا" که به گفت‌وگوهای ائتلاف پیوسته‌اند خواست تا از تشکیل دولت چپگرا اجتناب کنند.

وی افزود: "چنین دولتی خطری برای امنیت اسرائیل است و همچنین خطری برای آینده «کشور» است."

نتانیاهو همچنین عنوان داشت: به جای یک دولت چپگرا که امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند، باید یک دولت راست‌گرا ایجاد شود. این را می‌توان به دو روش انجام داد، راه اول نخست وزیری چرخشی بین من و گدعون ساعر و نفتالی بنت ، و راه دوم کسب حمایت بیش از ۶۱ عضو کنست. آنها قبلاً به من گفتند که اگر نفتالی بنت به دولت بپیوندد از دولت راستگرا حمایت خواهند کرد. "

او در پایان احتمال اینکه خودش دوباره دولت تشکیل دهد را منتفی ندانست.

رقبای بنیامین نتانیاهو یکشنبه شب علنا از توافق برای تشکیل دولت تغییر خبر دادند. این توافق به معنای پایان کار نتانیاهو پس از ۱۲ سال حضور پیاپی در قدرت است.

در صورت نهایی شدن این توافق، ابتدا نفتالی بنت به مدت دو سال نخست وزیر خواهد شد و بعد از آن لاپید تا پایان دوره چهارساله این پست را در اختیار می‌گیرد.

دولت وحدت می‌تواند به بن‌بستی که در دو سال اخیر اسرائیل با برگزاری چهار انتخابات در آن گرفتار شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره