اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 09:09

یکشنبه, 21 خرداد 1402 ساعت 14:54

جذب ۱۳۸ میلیارد تومانی کمک مردمی توسط مراکز نیکوکاری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۱۳۸ میلیارد تومان کمک مردمی توسط مراکز نیکوکاری خراسان شمالی در سال گذشته جذب و برای نیازمندان هزینه شد.

به گزارش نسیم امروز، مجید الهی راد در همایش تجلیل از فعالان و عاملین مرکز نیکوکاری برتر استان با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۶۸۸ فرد نیکوکار در مراکز نیکوکاری استان جذب شده است اظهار کرذ: حضور خیرین در صحنه و فعالیت آنان در فقرزدایی موجب افزایش امیدآفرینی در بین خانواده‌های نیازمند می‌شود.

وی افزود: اکنون ۱۸ هزار و ۱۶۹ نفر نیازمند در سامانه ملی شبکه نیکوکاری ثبت شده اند که فعالیت‌ خودجوش مراکز نیکوکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان، تقویت بعد مردمی خدمت‌رسانی به نیازمندان، در هدفمندسازی فعالیت‌ها و هم‌افزایی در منابع موردنیاز برای خدمت‌رسانی بسیار موثر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان شمالی تصریح کرد: افزایش میزان کمک‌های مردمی در خراسان شمالی نشان از حُسن اعتماد مردم و نیکوکاران به این مراکز است و در واقع این مراکز بازوان پرتوان و تشکل‌های مردمی مکمل فعالیت‌های کمیته امداد هستند.

الهی راد با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در توانمندی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت، بیان کرد: بهترین راهکار برای مقابله با فقر، توانمندی خانواده‌های نیازمند و توانمندی اقتصادی و فرهنگی آنهاست که بسیاری از مشکلات مددجویان را برطرف و از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این مراکز با همیاری و همکاری مردم و خیرین تلاش می‌کند نیازمندان ساکن در همان محل را شناسایی و بخشی از مشکلات آنها را مرتفع کنند. همچنین وجود مراکز نیکوکاری سبب شده روند زمانی رسیدگی به نیازهای اساسی فقرا و محرومان جامعه کاهش یابد.

الهی رادبیان کرد: هدف از تاسیس و راه اندازی مراکز نیکوکاری کمیته امداد واگذاری امورات مردم به مردم و سرعت بخشیدن ارائه خدمات به نیازمندان است.

در پایان این همایش شماری از عاملین و مراکز نیکوکاری برتر در سطح استان با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی تقدیر شدند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

از این تعداد ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره