اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 13:53

یکشنبه, 31 ارديبهشت 1402 ساعت 09:32

شمارمشمولان بیمه تامین اجتماعی به 170 هزار نفر رسید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۱۷۰ هزار نفر از افراد فاقد بیمه اجتماعی استان مشمول عضویت جدید در این صندوق شدند.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا غلامزاده اظهار کرد: در سال های گذشته ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت استان شامل ۳۴ هزار نفر ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و ۱۴۴ هزار نفر ساکنان مناطق روستایی و عشایری مشمول عضویت در این صندوق بودند که اینک ۱۷۰ هزار نفر دیگر به این مجموعه اضافه شدند.

وی تصریح کرد: انعقاد تفاهمنامه های مختلف در راستای حمایت از اقشار فاقد بیمه اجتماعی موجب شد تا گروه های مختلفی از جمله کارگران ساختمانی، قالیبافان، رانندگان، اعضای شرکت های تعاونی، صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی و شاغلان فصلی زیر چتر پوشش بیمه ای این صندوق قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: صندوق بیمه اجتماعی در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵ تفاهم نامه مختلف با سازمان ها و نهادهای مرتبط از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره تعاون، کار و امور اجتماعی منعقد نموده است تا افرادی که هیچ نوع پوشش بیمه اجتماعی ندارند با حمایت ۷۰ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه، زیر پوشش این صندوق قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: حدود ۱۲ هزار نفر از قالیبافان استان، ۱۵ تا ۱۸ هزار نفر هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی مشمول عضویت در این صندوق بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

غلامزاده در مورد کارگران ساختمانی پشت نوبتی سازمان تامین اجتماعی نیز افزود: با توجه به تفاهمنامه منعقد شده با اتحادیه کارگران ساختمانی، این افراد می توانند زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با اتحادیه کارگران ساختمانی استان درخصوص ساماندهی این افراد جلساتی برگزار شده است که با واگذاری یک کد کارگزاری به این اتحادیه، کلیه کارگران ساختمانی فاقد بیمه اجتماعی می توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی این صندوق قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی در خصوص شاغلان فصلی نیز گفت: کلیه شاغلان فصلی در حوزه های مختلف که مشمول عضویت در سازمان تامین اجتماعی نیستند نیز با ارائه معرفی نامه از اتحادیه های مرتبط و یا ارائه مدرک سازمان فنی و حرفه ای به عضویت این صندوق درآیند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال کشاورز، روستایی، عشایر و سایر مشمولان صندوق با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی می توانند از مزایای صندوق از جمله مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق به سایر بیمه های اجتماعی استفاده کنند.

غلامزاده ادامه داد: تاکنون ۷۴ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در استان زیر چتر خدمات صندوق بیمه اجتماعی قرار گرفته اند که با مشمولان جدید به این آمار افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان خراسان شمالی جزو هشت استان برتر کشور در حوزه ضریب پوشش بیمه اجتماعی است که اینک حدود ۳۷ درصد جمعیت مشمول استان تحت پوشش صندوق اجتماعی قرار گرفته اند، در حالی که میانگین ضریب پوشش بیمه اجتماعی در کشور حدود ۲۵ درصد است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره