اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 09:57

پنج شنبه, 21 ارديبهشت 1402 ساعت 10:58

مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۳۴۲ میلیارد تومان وام دریافت کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی از ابتدای تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد (سال ۹۵) تاکنون ۳۴۲ میلیارد تومان وام دریافت کردند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، مجید الهی راد در سومین دوره همایش ملی قرض الحسنه که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۶۴ مورد تسهیلات معیشتی حمایتی، پنج هزار و ۹۷۱ مورد تسهیلات اشتغال، چهار هزار و ۷۰۷ مورد احداث و تعمیر مسکن، ۵۷۷ مورد ودیعه مسکن و مابقی نیز تسهیلات درمان و فرهنگی دانشجویی بوده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه مددجویان از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، بانک مهر و رسالت پرداخت می‌شود، گفت: سال گذشته بانک قرض الحسنه مهر، هشت هزار و ۵۹۰ مورد تسهیلات به میزان ۷۶ میلیارد تومان پرداخت کرد.

الهی راد افزود: همچنین بانک رسالت نیز ۶۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان سه میلیارد تومان پرداخت کرد.

 

مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه این امکان فراهم شده است تا تمامی نیکوکاران بتوانند با سپرده گذاری در قالب قرض الحسنه ویژه به میزان مبلغ سپرده گذاری شده و اعتبار هم افزایی تخصیص داده شده از سوی صندوق، نیازمندان مورد نظر خود را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند.

وی با اشاره به طرح های "همیاری" و "مسوولیت اجتماعی" تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: در طرح همیاری، خیران می توانند با سپرده گذاری در صندوق این امکان را فراهم کنند تا از گردش حساب آنها به نیازمندان مطابق قوانین صندوق تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: این طرح علاوه بر بهره مندی نیازمندان از تسهیلات قرض الحسنه، می تواند برای ارتقای فرهنگ قرض الحسنه نیز موثر واقع شود.

الهی راد یادآور شد: در طرح مسوولیت اجتماعی نیز تمامی خیرین می توانند با افتتاح حساب در صندوق، مبلغی را برای مدت زمان مشخص سپرده گذاری کنند تا صندوق برابر با مبلغ سپرده گذاری شده برای رفع نیازهای ضروری مددجویان نسبت به اعطای تسهیلات قرض الحسنه اقدام کند و پس از سپری شدن مدت زمان تعیین شده مبلغ سپرده گذاری شده را برداشت کند.

در این همایش شماری از فعالان و نیکوکاران صندوق قرض الحسنه امداد تجلیل شدند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

از این تعداد ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

آخرین ویرایش در شنبه, 23 ارديبهشت 1402 ساعت 08:04
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره