اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 16:49

پنج شنبه, 26 فروردين 1400 ساعت 13:17
  • .

فعالیت های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان تشریح شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان از سوی دفتر قرآن و عترت این اداره کل پرداخت.

به گزارش نسیم امروز،  حسین فرخنده با اشاره به این که یکی از سیاست های ارشاد اسلامی، موضوع جریان سازی فعالیتهای قرآنی است، از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی در اردیبهشت ماه امسال خبرداد.

وی افزود: این برنامه ها در راستای شناسایی ظرفیت های قرآنی، ترویج و تعمیق معارف قرآن به عنوان برنامه ای شاخص و جریان ساز انجام می شود.

فرخنده گفت: انتخاب روستای برتر قرآنی در راستای برجسته سازی و تقویت هویت های فرهنگی و قرآنی روستاها از دیگر اقدامات و برنامه هاست.

وی با بیان اینکه این فعالیت های خود جوش مردمی در شناسایی روستاهای برتر بسیار موثر است، اظهار داشت: رونمایی از نرم افزار معرفی چهره های برتر قرآنی را از دیگر اقدامات است که در آن با 300 چهره قرانی مصاحبه شده و در نهایت 90 نفر معرفی می شوند که به نوعی بانک اطلاعاتی از افراد موثر و جریان ساز در این زمینه است و قابلیت به روز شدن را دارد.

فرخنده با اشاره به فعالیت 48 موسسه قرانی و 400 کانون فرهنگی و هنری مساجد به بیش از ۱۰۰ برنامه و فعالیت در نظر گرفته شده توسط این مراکز اشاره و تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در رشته های نقاشی، عکاسی، شعر نوقلم، روخوانی و روان خوانی، قرائت، صوت و لحن و جز خوانی قرآن کریم، برگزاری محافل قرآن و عترت، آموزش های مجازی قرآن و عترت، طرح اکرام کریم اهل بیت (ع) در شب نیمه ماه رمضان، برپایی سفره علوی در شب قدر، توزیع بسته های فرهنگی و بهداشتی، تجلیل از خادمان قرآنی و کارگاه سبک زندگی در زمره فعالیت های در نظر گرفته شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره