اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 08:23

دوشنبه, 13 آذر 1402 ساعت 14:44
  • .

ضرورت اقدامات جریان ساز برای توسعه فعالیت های قرآنی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

داور بین المللی قرآن در چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم خواستار برنامه ریزی در قالب برگزاری دوره های آموزشی و شکل گیری اقدامات جریان ساز شد.

به گزارش نسیم امروزبه نقل از ستاد خبری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم ، سید عباس انجام ، داور بخش نغمات دینی چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی، ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این رویداد و سطح بالای استان در برگزاری در کنار حضور پرشور مردم که دلگرم کننده بود ، نشان داد که استان ها تا چه اندازه می توانند دلگرم کننده باشند.

وی افزود: برگزاری مسابقات در استان ها حرکت و موج قرآنی ایجاد میکند، و حضور جمعیت مشتاق در این چند روز بیانگر این امر است.

انجام تصریح کرد: اگر مسئولان امر برنامه ریزی دقیق و خوبی داشته باشند می توانند حرکت های قرآنی را در هر نقطه ای از ایران اسلامی سرعت ببخشند و این اتفاق به شرطی رقم می خورد که این حرکت ها با پایان مسابقات متوقف و رها نشود.

این داور بین المللی ادامه داد: باید برنامه ریزی در قالب برگزاری دوره های آموزشی و ارتقا برای شرکت کنندگان در این رویدادهای ملی و در کنار آن، اقدامات جریان ساز و فرهنگ ساز و تشویقی و ترغیبی شکل بگیرد تا این اتفاق در نطفه خفه نشود.

وی اظهارداشت: وقتی بهترین افراد از نقاط مختلف کنار هم جمع می شوند به طور قطع از تجارب یکدیگر و وجود استادان مختلف بهره می برند و این تضارب آرا و هم اندیشی ها موجب ارتقا سطح شرکت کنندگان می شود و این یکی از دستاوردهای این رویداد عظیم است.

داور بخش دعا خوانی، اذان، مدیحه سرایی و هم خوانی در این دوره از مسابقات ادامه داد: استان هایی که محروم تر بودند و فرصت دیده شدن نداشتند از طریق این مسابقات بسیاری از استعداد ها ظهور و بروز پیدا می کند که مسئولان امر باید به این مقوله توجه داشته باشند.

انجام، اضافه کرد: مسابقات می تواند محملی برای شناسایی ظرفیت ها و ارتقاء فعالان این رشته باشد.

وی با اعتقاد به این که شاهد حضور جوان ها در این دوره از مسابقات هستیم و به نظر می رسد باید برنامه ریزی هایی برای حضور نوجوانان در این عرصه صورت بگیرد، تصریح کرد: عموم مردم با حضورشان در این مسابقات علاقه خود را نشان داده اما نیاز است اسباب تشویقی فراهم شود تا رغبت کرده فرزندانشان را در دوره های آموزشی شرکت دهند و به نظر می رسد تا استان ها و مراکز مختلف فرهنگی اقداماتی را در حاشیه این رویداد نسبت به ترغیب خانواده ها و جوان ها انجام داده تا شاهد حضور نوجوانان در دوره های بعدی این رویداد باشیم.

گفتنی است، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از نهم ماه جاری در شهر بجنورد آغاز شده است، روز گذشته با معرفی برترین های بخش نغمات دینی در محل سالن اجتماعات مجتمع اقامتی داریوش به کار خود پایان داد و راه یافتگان به بخش آوایی از امروز رقابت خود را آغاز کردند و این دوره از مسابقات هجدهم ماه جاری نیز با معرفی بر ترین ها به کار خود پایان خواهد داد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره