اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 10:54

پنج شنبه, 30 مرداد 1399 ساعت 12:29

کشف 305 فقره جرم سایبری در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از کشف 305 فقره جرم در فضای مجازی این استان طی 4 ماهه نخست امسال خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، سرگرد یوسف شاکری با اعلام این خبر اظهار کرد: در طول همین مدت با تلاش کارشناسان پلیس فتا، 63 نفر مجرم سایبری دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این رقم نسبت به مدت مشابه در سال قبل 25 درصد کاهش داشته است، افزود: با بررسی های بعمل آمده مشخص شد که بیشترین جرائم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیکی بوده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به فیلترینگ پیام رسان تلگرام، خوشبختانه جرائم در این بخش از فضای مجازی کاهش چشمگیری داشته است.

سرگرد شاکری با بیان اینکه برداشت های اینترنتی با 81 مورد 34 درصد از جرائم فضای مجازی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: کلاهبرداری اینترنتی نیز در طول سال جاری 80 فقره به وقوع پیوسته که این موضوع نیز 33 درصد از جرائم سایبری را بخود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این مدت 42 فقره جرم سایبری برابر با 17 درصد در حوزه هتک حیثت و نشر اکاذیب نیز به وقوع پیوسته، خاطر نشان کرد: 16 درصد از مابقی جرائم نیز به سایر موضوعات مربوطه می شود.

سرگرد شاکری ضمن تأکید بر افزایش امنیت کاربری ها و حفظ و نگهداری اطلاعات بیان داشت: مشخصات فردی و حساب بانکی افراد جزء اسناد محرمانه است و شهروندان به هیچ عنوان نباید اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران و حتی آشنایان خود قرار دهند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می توانند از طریق تماس با پلیس فتا و یا از طریق سایت www.cyberpolice.ir مراتب را اعلام کنند .

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره