اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 17:15

سه شنبه, 31 مرداد 1402 ساعت 11:04
  • .

راه اندازی۶۰ واحد تولیدی خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: ۶۰ واحد تولیدی با هدف اشتغالزایی و رونق تولید طی عملکرد دولت در استان راه اندازی شده است.

به گزارش نسیم امروز، حسین حاجی بگلو در حاشیه برگزاری دومین رویداد تانای صنعت خراسان شمالی اظهار کرد: ۶۶ واحد تولیدی استان نیز با اشتغالزایی حدود یکهزار نفر طی عملکرد دولت احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: راه اندازی و احیای واحدهای تولیدی از اولویت هایی است که دولت به صورت جدی در حوزه اقتصاد دنبال می کند تا زمینه رونق اقتصادی فراهم شود.

حاجی بگلو با اشاره به افزایش ۷۱ درصدی صادرات خراسان شمالی در دولت، گفت: در دولت سیزدهم ۷۷۹ هزار تُن کالا به ارزش ۳۸۳ میلیون دلار از استان صادر شد.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: میزان صادرات کالا از استان در دولت سیزدهم به لحاظ وزنی پنج درصد نسبت به دولت قبل افزایش داشته است

وی با اشاره به جایگاه خراسان شمالی در حوزه صنایع بزرگ صنعتی است، یادآور شد: این استان با توجه به داشتن صنایع بزرگی همچون پتروشیمی، آلومینا و مجتمع فولاد رتبه ۱۰ کشور را از لحاظ صنایع بزرگ صنعتی دارا است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان نیز گفت: این شرکت برای رفع نیازها و مشکلات این مجموعه صنعتی، شرکت های دانش بنیان را در زمینه امکانات و تجهیزات حمایت می‌کند.

یوسف حسنی با بیان اینکه هفت نیاز پتروشیمی توسط کارشناسان احصا شده است، افزود: در این راستا از ایده ها و طرح های نوآوران و افراد خلاق حمایت خواهد شد.

وی ادامه داد: نوآوران و شرکت‌های دانش بنیان کشور بسیاری از نیازهای شرکت پتروشیمی خراسان را در سال های اخیر با بومی سازی رفع کرده اند.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: هم اکنون نیز ساخت بیشتر قطعات توسط شرکت‌های دانش بنیان استان و کشور انجام می شود.

به گزارش ایرنا، رویداد تانای پتروشیمی امروز(سه شنبه) با حضور ایده پردازان، افراد خلاق، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مسوولان حوزه صنعت، معدن و تجارت در محل کمپ پتروشیمی بجنورد برگزار شد.

نخستین تانای صنعت خراسان شمالی تیرماه امسال با هدف شناسایی نیازهای ۲ مجموعه صنعتی لوله گستر و مجتمع صنعتی اسفراین با حضور ۴۵ نفر فناور در اسفراین برگزار شد.

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی هستند و ۶۰ درصد از واحدهای فناور و دانش بنیان استان در حوزه کشاورزی، فناوری اطلاعات(آی تی)، الکترونیک و هوشمندسازی فعالیت می‌کنند.

۳۰ واحد فناور جدید در سال جاری پذیرش شدند که در دوره های مختلف تجاری سازی ایده‌های محوری در قالب ارایه خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی، استقرار در فضاهای پارک و پرداخت تسهیلات از منابع مالی مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

در خراسان شمالی میزان رشد اقتصادی در بخش کشاورزی ۹.۷ درصد، بخش خدمات ۶.۲ درصد، بخش معدن ۴.۳ درصد و بخش صنعت ۷.۳ درصد هدفگذاری شده است./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره