اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 14:27

چهارشنبه, 14 تیر 1402 ساعت 07:30
  • .

محدودیت های انرژی 1500 میلیارد تومان به صنایع خراسان شمالی خسارت زد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: محدودیت‌ها و قطع انرژی در حوزه برق و گاز در سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صنایع استان خسارت زد.

به گزارش نسیم امروز، حسین حاجی بگلودر نشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهارداشت:این میزان خسارت با توجه به ظرفیت واحدها و فعالیت آنان در سال گذشته محاسبه و برآورد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه‌های سفر دولت اشاره کرد و گفت: ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار تسهیلات مصوب سفر دولت ابلاغ شد که تاکنون ۱۲ درصد این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی در ارتباط با مصرف آب صنایع نیز بیان کرد: ۱.۷ درصد منابع آبی استان توسط صنایع استفاده می شود این در حالی است که میانگین آب مصرفی توسط صنایع در کشور ۴ تا ۵ درصد است.

این مقام مسئول گفت: صنایع باید در تامین سوخت اقدامات لازم را انجام دهند تا در پیک مصرف برق در تابستان و گاز در زمستان دچار محدودیت و مشکل نشوند.

وی بر تامین انرژی صنایع تاکید کرد و افزود: استان در زمینه انرژی و زیرساخت‌ها مشکلات و محدودیت‌هایی دارد که سبب بروز مشکلاتی در فعالیت صنایع می شود.

حاج بگلوگفت: قطع برق در تابستان و قطع گاز در زمستان فعالیت برخی صنایع استان را محدود کرد و سبب خسارت شد.

وی گفت: وزیر برای حل مشکل معدن تاش قول همکاری را داده بود که ظاهرا این موضوع تعیین تکلیف شده است و پروانه بهره برداری برای استفاده از بوکسیت صادر خواهد شد.

مدیرکل صنعت،معدن وتجارت خراسان شمالی افزود: پیگیری‌هایی برای تامین برق صنایع در دست انجام است و امید می‌رود سال آتی مشکلات مربوط به برق صنایع کمتر شود.

حاج‌بگلو با بیان اینکه ۵ معدن و برخی از امتیازات در حوزه انرژی برای انجام این پروژه در اختیار سیمان سمنگان قرار گرفته است، اظهار کرد: پیگیری ها برای خلع ید این مجوزها انجام گرفت اما اعلام شد تا انجام پیگیری ها دست نگه داشته شود که شاید هیات مدیره جدید اقداماتی برای تکمیل این پروژه انجام دهد.

وی گفت:خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

محمدعلی نوایی هم دراین نشست، با اشاره به دغدغه های واحدهای تولیدی برای تامین برق گفت: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان برای فعالیت خود نیاز به ۲۰۰ مگاوات برق دارند که ۱۰۰ مگاوات تامین شده است و ۱۰۰ مگاوات برق دیگر نیز باید تامین شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی افزود: با اقدامات انجام شده تا پایان امسال ۵۰ مگاوات برق مورد نیاز تامین خواهد شد.

این‌مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری زمین به واحدهای صنعتی گفت: پارسال ۵۵۰ هزار متر مربع زمین به سرمایه گذاران واگذار شد و این رقم در بهار امسال پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع است.

نوایی یاداورشد: در سفر دولت به استان ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت ها و عمران شهرک های صنعتی استان مصوب شد که ۳۵۰ میلیارد تومان از این رقم برای ایجاد زیرساخت پست برق است.

وی گفت: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان اعتبار سفر دولت به استان برای عمران شهرک‌های صنعتی استان تخصیص یافت.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره