اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 17:16

دوشنبه, 30 مرداد 1402 ساعت 09:22
  • .

سرمایه‌گذاری خارجی خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم رشد 3.7 برابری داشت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: میزان جذب سرمایه خارجی استان در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل ۳۷۲ درصد افزایش یافت که این امر نشان از اهتمام مسوولان برای رونق اقتصادی دارد.

به گزارش نسیم امروز، محمد رحمانی اظهار کرد: در دولت سیزدهم، پنج مجوز سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده و طبق آن ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۸۰۰ دلار سرمایه خارجی در استان جلب شد.

وی افزود: در ۲ سال گذشته از مبلغ پیش بینی شده و جلب شده تاکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۲۹ دلار سرمایه خارجی در استان ثبت سرمایه و جذب‌ شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی تصریح کرد: پروژه‌های تولید گاز سنتز صنعتی به ارزش ۲.۷ میلیون دلار، نیروگاه (CHP) مولد مقیاس کوچک به ظرفیت پنج مگاوات به ارزش ۴.۸ میلیون دلار، پروژه مجتمع گردشگری به ارزش ۵۰۰ هزار دلار، پروژه آلومینیوم فلوراید به ارزش ۲ میلیون دلار و پروژه تولید جعبه مقوایی از مقوای دوبلکس به ارزش ۵۰۰ هزار دلار با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی اجرایی شده است.

وی افزود: این پروژه ها با مشارکت سرمایه گذاران از کشورهای امارات، آلمان، سویس و چین در حال اجرا و اتمام است.

خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره