اخبار برگریده
سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403 06:54

چهارشنبه, 16 آذر 1401 ساعت 09:59
  • .

افزایش هشت درصدی تولید ماهی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی هزارو 200 تُن ماهی گرمابی و سردابی در استان با افزایش هشت درصدی در استان خبرداد.

جواد شریفی در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز اظهار کرد: پارسال در مجموع دو هزار و ۳۰ تُن ماهی گرمابی و سردابی در استان تولید شد که پیش بینی می‌شود امسال ۸ درصد بیشتر از سال گذشته تولید شود.

وی با اشاره به شروع برداشت ماهی گرمابی از95 استخر ذخیره کشاورزی اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ هزار قطعه ماهی گرمابی از نوع کپور وآمور در این استخرها رها سازی شده که پیش بینی می‌شود ۳۰۰ تُن ماهی برداشت شود.

شریفی در ادامه از فعالیت ۱۰۲ مزرعه پرورش ماهی سردابی نیز خبردادو گفت: با رها سازی دو میلیون و ۱۲۶ هزار قطعه ماهی قزل آلا پیش بینی می‌شود تا پایان امسال حدود هزار و ۹۰۰ تُن ماهی تولید شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان در مورد پرورش ماهی خاویاری اظهار داشت: پرورش ماهی خاویاری به صورت آزمایشی در استان انجام می شود.

شریفی از ارائه تسهیلات با هدف توسعه مزارع پرورش ماهی به متقاضیان خبردادو گفت: این تسهیلات در قالب شیلات کارت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود.

پارسال شهرستانهای بجنورد با تولید ۵۹۲ تُن و شیروان با تولید ۴۹۰ تُن ماهی سردابی و گرمابی بیشترین تولید را داشته‌اند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره