اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 23:47

پنج شنبه, 04 آبان 1402 ساعت 15:38
  • .

به زودی ؛ پروازهای فرودگاه بجنورد افزایش می یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از پیگیری های لازم برای افزایش پرواز در فرودگاه بجنورد تا پایان آبان ماه امسال خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، مهدی رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرواز کم در تنها خط ارتباطی هوایی خراسان شمالی از چالش های استان است که باید برطرف شود.

وی افزود: برای افزایش پروازها در استان مکاتبه های متعددی با وزارت راه و شهرسازی و نهاد ریاست جمهوری انجام شده است و امید می رود به زودی این امر محقق شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: نبود پروازهای مناسب در فرودگاه بجنورد سبب شده تا سرمایه گذاری در این منطقه مورد استقبال بخش خصوصی نباشد.

وی تصریح کرد: فرودگاه بجنورد به لحاظ زیرساخت شرایط مناسبی دارد و دارای یکی از بلندترین باندهای فرودگاهی کشور است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی دولت برای بهسازی فرودگاه بجنورد اختصاص یافت که امید می رود تا شرایط برای انجام پروازها و خدمات به مردم بیش از پیش مهیا شود.

به گزارش ایرنا شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در سال جاری تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد را به علت مشکلات فنی، بازرگانی، آب و هوایی و یا بدون اقامه دلیلی خاص لغو می کردند.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق تا شمال غربی شهر بجنورد واقع شده است و سه برنامه پروازی در روزهای دوشنبه، سه شنبه و جمعه توسط ۲ شرکت ایران ایر و ماهان برقرار است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت.

در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یه فرودگاه مستقل معرفی شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره