اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 02:19

پنج شنبه, 04 آبان 1402 ساعت 14:24
  • .

ثبت 6800 واقعه ولادت در خراسان ‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: درنیمه نخست امسال ۶ هزار و ۶۸۶ واقعه ولادت در استان ثبت شد .

به گزارش نسیم امروز، دکتر عبدالله کبریایی اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال هفت هزار و ۱۸۹ مورد بارداری در سامانه سیب ثبت و از این تعداد پنج هزار و ۸۹۲ مورد منجر به تولد زنده شد.

کبریایی افزود: این در حالی است در مدت مشابه سال گذشته با ثبت ۶ هزار و ۷۷۹ مورد بارداری در سامانه سیب، پنج هزار و ۸۷۴ زایمان منجر به تولد زنده شد.

کبریایی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد زایمان های خراسان شمالی با روش های طبیعی انجام شده است، گفت: ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین یکی از برنامه‌های اصلی معاونت درمان این دانشگاه است که در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت اجرا می شود.

وی با اشاره به تجهیز مرکز درمان ناباروری سطح سه در بجنورد، گفت: تاکنون پنج هزار و ۸۵۶ خدمت درمانی به زوج های نابارور استان در این مرکز درمانی ارایه شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: براساس قانون جوانی جمعیت باید تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور حداقل دارای یک مرکز درمانی سطح ۲ ناباروری باشد که در این راستا پیگیری ها برای تکمیل مرکز درمان ناباروری سطح ۲ شیروان در حال انجام است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره