اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 20:45

جمعه, 28 مهر 1402 ساعت 09:56
  • .

امضای تفاهم نامه بنیاد برکت با پارک علم و فناوری خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان‌شمالی از انعقاد تفاهم نامه ای به ارزش ۸۰ میلیارد ریال با پارک علم و فناوری استان برای حمایت از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، جواد عبدی اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت و ۲۰ میلیارد ریال نیز از سوی پارک علم و فناوری خراسان شمالی تامین خواهد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه در قالب طرح "شمسا" با مشارکت خیرین و نهادهای خیرخواهانه اجرایی خواهد شد به گونه ای که خیرین نیز مبلغی را برای پرداخت تسهیلات به واحد های فناور در بانک ها سپرده گذاری می کنند.

به گفته عبدی؛ تاکنون ۵۴ واحد فناور خراسان شمالی برای دریافت تسهیلات حمایتی اهلیت سنجی شده اند.

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان شمالی گفت: بنیاد برکت در سال ۱۴۰۲ حمایت جدی از طرح‌های دانش‌محور در واحدهای فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی را در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز این نهاد از ۴۹ طرح دانش بنیان استان با پرداخت ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات حمایت کرد.

عبدی افزود: این تسهیلات حمایتی با توجه به طرح متقاضی تا سقف پنج میلیارد ریال با بازپرداخت پنج ساله پرداخت شده است.

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان شمالی ادامه داد: طرح های دانش بنیان در حوزه های سلامت، فناوری اطلاعات، ساخت و تولید ماشین آلات پیشرفته و صنایع فرهنگی و هنری خلاق بوده است.

گفتنی است: چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی هستند و ۶۰ درصد از واحدهای فناور و دانش بنیان استان در حوزه کشاورزی، فناوری اطلاعات(آی تی)، الکترونیک و هوشمندسازی فعالیت می‌کنند.

بنیاد برکت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شده است و در زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، آبخیزداری، دامپروری و شرکت های دانش بنیان فعالیت می کند.

خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره