اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 04:59

سه شنبه, 16 آبان 1402 ساعت 08:38
  • .

ثبت 35 وقف جدید در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۳۵ وقف جدید به ارزش یکهزار میلیارد ریال از اول سال جاری تاکنون در این استان ثبت شد.

به گزارش نسیم امروز، حجت‌الاسلام عظیم آسوده اظهار کرد: نیت بیشتر وقف های جدید در سال جاری مربوط به کمک به حوزه های علمیه، اطعام در عزاداری ایام محروم و امام حسین (ع)، کمک به دانشجویان، توسعه و نگهداری مساجد و امامزاده ها است.

وی با بیان اینکه نیت وقف های جدید در مجموع مذهبی و اجتماعی است افزود: امید است با مشارکت نیکوکاران این حوزه فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری را در جامعه نهادینه کنیم زیرا هر وقف جدید می‌تواند تاثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب پذیر ایجاد کند.

حجت الاسلام آسوده یدکی یادآور شد: سال گذشته ۲۴ وقف در استان به ثبت رسیده بود که شاخص ترین آن زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با نیت هزینه کرد درمانی و بهداشتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وقف، سنت اسلامی و از اعمال خیر و ماندگار برای انسان‌های واقف است که با هدف رفع مشکلات جامعه، در این امر خداپسندانه خود را سهیم می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح می کند: تلاش می شود تا نیات واقفان به سایر امور هم از جمله سلامت، بهداشت و درمان، فرهنگی و حوزه های علمیه و دانش آموزان، دانشجویان نیازمند سوق داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته در بین آحاد جامعه و خیران، نیات واقفان در وقف های جدید نشان می دهد که آنان نسبت به سال های گذشته از لحاظ کیفیت و به روز بودن زمینه وقف ها رشد مطلوبی داشته اند.

حجت الاسلام آسوده یدکی گفت: در چند سال اخیر با انجام مشاوره به واقفان جدید تلاش کردیم تا نیات را به سمت و سوی نیازهای روز جامعه در بخش های مختلف سوق دهیم.

وی یادآور شد: کارشناسان واحد مشاوره این اداره کل مشاوره های لازم را به واقفانی که قصد وقف جدید را دارند، ارائه می دهند تا نظر آنها را به سمت نیازهای جدید جلب کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه رویکرد وقف های جدید نیز بیشتر بر اساس نیاز روز است، اظهار کرد: واقفان مورد مشاوره قرار می گیرند و مشورت ها بر تصمیم گیری نیت واقفان موثر است.

گفتنی است: خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره