اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 19:45

سه شنبه, 23 خرداد 1402 ساعت 12:25
  • .

رونمایی انجام نخستین وقف مبارزه با مواد مخدر در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نخستین وقف مبارزه با مواد مخدر در خراسان شمالی در آیینی با حضور مدیرعامل مجمع خیرین یاری گران زندگی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی از خیرین استان در بجنورد رونمایی شد.

به گزارش نسیم امروز، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در مجمع عمومی خیرین طرح "یاری گران زندگی" استان اظهار کرد: این وقف در قالب زمینی کشاورزی با پنج هزار متر مربع واقع در شهرستان مرزی رازوجرگلان است که عواید حاصل از آن در حوزه مقابله با مواد مخدر هزینه خواهد شد.

ابوالحسن نجفی افزود: برای نخستین بار در خراسان شمالی برای کمک به درمان معتادان و آسیب دیدگان اجتماعی این معضل، وقف انجام می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح یاری گران زندگی در ۳۰ درصد روستاهای خراسان شمالی، گفت: اجرای این طرح در ۲۱۵ روستای استان از اسفند سال گذشته آغاز شده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: در این میان شهرستان اسفراین با ۴۲ روستا، شیروان با ۴۱ روستا و بجنورد با ۴۰ روستا به ترتیب بیشترین تعداد روستاهای مشمول اجرای این طرح را دارند.

نجفی یادآور شد: این طرح علاوه بر روستاهای آلوده به موادمخدر در روستاهای سفید نیز به‌ منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم اجرا می‌شود.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره