اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 04:00

چهارشنبه, 14 مهر 1400 ساعت 10:45
  • .

ثبت ۲۶موردوقف جدید درخراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ازثبت ۲۶وقف جدید درخراسان شمالی خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام عظیم آسوده درجمع خبرنگاران و به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: 26 وقف جدید به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در قالب طرح سردار شهید قاسم سلیمانی، از دهه وقف سال گذشته تاکنون به ثبت رسیده است.

وی به برنامه های دهه وقف امسال اشاره کرد و افزود: آغاز برنامه‌های دهه وقف با ماه‌های صفر و ربیع‌الاول، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) مصادف شده است که در همین راستا برنامه‌های عزاداری و سوگواری این ایام همراه با اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در بقاع شاخص استان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یاداورشد: برگزاری همایش یاوران وقف، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و استاندار استان، غبارروبی گلزار شهدا، عیادت از بیماران، افتتاح استخر بقعه ایوب نبی و توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه وقف است.

این مقام مسئول ،اجرای طرح شمیم حسینی اوقاف و امور خیریه را به عنوان خدمتی در راستای تولید ملی و اشتغالزایی دانست و افزود: در قالب این طرح ۲۳ هزار و ۳۴۰ بسته معیشتی از محل نیات واقفان نیک اندیش، ۱۱۲ مورد کمک به هیات های مذهبی، سه هزار و ۴۵ وعده غذای گرم و ۸۰۵ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان توزیع شد.

حجت الاسلام آسوده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از برگزاری مسابقات قرآنی شهرستانی و استانی، ۶ نفر به مرحله کشوری راه یافتند؛ همچنین تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقات، رشد ۳۰۰ درصدی داشته است

وی گفت: برگزاری همایش یاوران وقف، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و استاندار استان، غبارروبی گلزار شهدا، عیادت از بیماران، افتتاح استخر بقعه ایوب نبی و توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خرسان شمالی در انتها با اشاره به طرح توسعه عمارت مفخم که بنا بود با تخریب بیمارستان امام رضا همراه باشد، گفت: اکنون این طرح بدون بخش بیمارستان در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری به منظور افزایش درآمد موقوفات یکی از اهداف این اداره کل است، افزود: ۵ نیروگاه انرژی خورشیدی به ثمر نشسته و بزرگترین باغ انگور مکانیزه استان در حال بهره برداری است.

حجت الاسلام آسوده افزود: اختصاص یک قطعه باغ انگور برای کمک به نیازمندان در منطقه بام از توابع شهرستان اسفراین از دیگر وقف‌ها است که ارزش آن یک میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: همچنین یک قطعه زمین زراعی در شهرستان مانه و سملقان به ارزش یک میلیارد ریال از دیگر وقفیات است که نیت واقف هزینه کرد برای ساخت مسجد و اطعام در عزاداری‌ها بوده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره