اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 14:07

سه شنبه, 16 آبان 1402 ساعت 15:07

بزرگترین رویداد قرآنی کشور در خراسان شمالی برگزار می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بزرگترین رویداد قرآنی کشور از ۹ تا ۱۷ آذرماه به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام عظیم آسوده در کمیته اطلاع رسانی چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی اظهار کرد: این استان آذرماه امسال میزبان یکهزار فعال قرآنی در چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم است.

وی افزود: شرکت کنندگان ممتاز کشور در این رویداد معنوی که نهم آذرماه در بجنورد برگزار می‌شود با هم به رقابت می‌پردازند.

وی برگزاری مسابقات قرآن و عترت را جزو کارهای فرهنگی ماندگار و باارزش دانست و افزود:‌ این مسابقات موجب ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: از مجموع یکهزار فعال قرآنی، ۶۷۰ نفر شامل نفرات برتر راه یافته به مرحله کشوری از استان های کشور هستند که در رشته های آوایی، معارفی و نغماتی در این دوره از مسابقات با هم به رقابت می پردازند.

آسوده عظیمی با بیان اینکه بجنورد از نهم تا ۱۷ آذرماه جاری میزبان این مسابقات سراسری است تصریح کرد: بخش آوایی انفرادی این مسابقات شامل حفظ (۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و در بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره های یاسین و الرحمن و در بخش معارف تخصصی نیز شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه است.

لزوم رونق گفتمان قرآنی در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد نیز در ادامه این نشست، برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان را یک فرصت دانست و گفت: قرآن کریم تنها معجزه باقی مانده از انبیا و نور آسمانی در میان اهل زمین است و باعث برقراری ارتباط با بشر می شود.

حجت الاسلام رحیم مهدوی پور افزود: این نور الهی مهمترین وسیله برای هدایت بشر است بنابراین گفتمان قرآنی را باید بیشتر در جامعه نهادینه کرد و مسابقات قرآنی این فرصت را فراهم می کند.

وی برگزاری مسابقات سراسری قرآن در استان را یک نعمت دانست و گفت: قاریان، اساتید برجسته و مجرب و مربیان قرآنی درجه یک کشور در استان حضور خواهند یافت که حضور آنان یک غنیمت به شمار می رود و از مراکز فرهنگی می خواهیم در راستای آموزش و ارتقای مربیان استفاده کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره