اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 05:10

سه شنبه, 06 ارديبهشت 1401 ساعت 14:00
  • .

مسأله فلسطین همچنان مسأله اول جهان اسلام است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی گفت: مسأله فلسطین همچنان مسأله اول جهان اسلام است.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده ضمن تبریک ماه مبارک ماه مبارک رمضان، به حوادث اخیر فلسطین اشاره و اظهار داشت: همگان می دانند جهان اسلام گرفتار رژیم جعلی و غاصب اسرائیل شده که به مسلمانان اجازه نمی هد حتی برای انجام مناسک دینی در سرزمین خودشان حضور یابند.

وی افزود: تاریخ مردم سرزمین فلسطین از زمانی که دولت غاصب اسرائیل به وجود آمده، مشحون از رنج و محنت و مصیبت بوده و متأسفانه در این میان بسیاری از کشورها از جمله برخی کشورهای مسلمان و عرب زبان در مقابل این همه جنایت و فجایع پیش رو، ساکت ماندند و کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس از این رژیم غاصب و جنایتکار با تمام وجود حمایت کردند.

وی گفت: بیت‌المقدس متعلق به مردم فلسطین است و به همین اعتبار آنان حق دارند به ویژه در ایام ماه‌مبارک رمضان برای برپایی نماز، انجام مناسک مذهبی و برگزاری آیین‌های دینی از این مکان استفاده کنند.

این مقام عالی قضایی با انتقاد از سکوت آزاردهنده و غیرقابل توجیه مجامع بین المللی و حقوق بشر از جمله سازمان ملل متحد در برابر تهاجم ددمنشانه و وحشیانه صهیونیست ها به بیت المقدس و حمله به فسطینی ها در سراسر سرزمین های اشغالی خاطرنشان کرد: سکوت سازمان ملل در برابر این جنایات واقعا تعجب آور است و این مسأله در واقع مظلومیت یک ملت ستمدیده را از اعماق وجود فریاد می کشد.

وی افزود: فلسطینی ها سالیان سال است که با مجاهدت و ایثارگری و عملیات شهادت طلبانه در برابر صهیونیست ها ایستادگی کرده اند و هزینه های این مقاومت و انتفاضه را با جان خود پرداختند ولی با این وجود مجامع بین‌المللی حاضر نشدند از آن‌ها حمایت کنند.

براتی زاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره زنده‌بودن نام و یاد فلسطین در دل تاریخ گفت: به فرموده معظم له برخلاف سیاست‌های دشمنان اسلام که می خواستند مسأله‌ی فلسطین به فراموشی سپرده شود این موضوع همچنان زنده است و هرگز فراموش نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه جنایات اخیر نظامیان صهیونیستی در مسجدالاقصی، ضعف،خواری،حقارت و اوج استیصال آنان را نشان می دهد؛تصریح کرد: جوانان فلسطینی با مقاومت خود به تمامی ملت های مظلوم سراسر عالم، درس ایثار،فداکاری و ایستادگی در برابر زورگویی و استکبار جهانی داده‌اند و ما نیز در این برهه حساس وظیفه داریم مظلومیت فلسطینیان و نامشروع بودن رژیم جعلی صهیونیستی را به‌درستی برای نسل های آینده تبیین کنیم.

وی ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و شکل گیری دولت‌های دست‌نشانده را از جمله نتایج وجود رژیم منحوس صهیونیستی توصیف و تقویت جبهه مقاومت و جریان انتفاضه را تنها راه نجات جهان اسلام از مشکلات پیش رو برشمرد و تصریح کرد: جریان انتفاضه و مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی ریشه در تاریخ دارد و امروز اسرائیل حاشیه امن خود را از دست داده چراکه به فرموده رهبر انقلاب «دوران بزن در رو» تمام شده است و بدون شک هر اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی، پاسخ متناسبی را دریافت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: امروز تجارب جبهه مقاومت در حوزه های مختلف نسبت به گذشته بسیار بالا رفته و از سوی دیگر امکانات امروز آنان نیز با سال های قبل قابل مقایسه نیست و از طرف دیگر استیصال رژیم جعلی صهیونیستی در برابر این همه اقتدار و صلابت، آنان را بیشتر به پایان کار خود نزدیک‌تر می‌کند.

براتی زاده خاطرنشان کرد: راه‌حل قطعی پیش روی فلسطین و آرمان قدس قطعاً «مقاومت» است و امروزه پیروزی‌ها و دستاوردهای مقاومت برای جوامع اسلامی روشن است و برای رسیدن به پیروزی نهایی لازم است از هر گونه اختلاف در این جبهه جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: سازش با صهیونیست به هیچ وجه عقلانی و منطقی نیست و با ارزش های دینی و اعتقادی ما مسلمانان هم تجانسی ندارد و تجربه هم نشان داده هر جا که ملت‌های ستمدیده در مقابل حاکمان ظالم و ستمگران و غاصبان ایستادگی کردند به اهداف خود دست یافتند و هر جا هم که عقب نشینی کردند دشمنان جری تر شدند و حتی چندین گام به جلوتر هم آمدند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با اشاره به رسالت رسانه‌ها مبنی بر تبیین مسأله فلسطین و حمایت از مظلومین و تلاش مضاعف برای نمایاندن چهره واقعی اسرائیل به جهانیان تأکید کرد: با توجه به حوادث اخیر فلسطین و تشدید فشارهای رژیم صهیونیستی انتظار می رود ملت‌های مسلمان جهان بار دیگر هم صدا شوند و با ابراز انزجار و برائت از صهیونیست ها از مردم مظلوم فلسطین صادقانه و خالصانه حمایت کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره