اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 02:07

یکشنبه, 03 دی 1402 ساعت 11:38
  • .

لزوم حفاظت از آثار تاریخی جاجرم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس کل دادگستری خراسان شمالی از ورود دستگاه قضایی این استان به حفاظت و صیانت از آثار ارزشمند تاریخی و حسینیه بزرگ شهر جاجرم خبر داد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه موقعیت جغرافیایی موزه گرمابه تاریخی و حسینیه بزرگ شهر جاجرم در سطح پایین تری از معابر اطراف آن واقع شده از دیرباز بارندگی ها و سیلاب های فصلی موجب تجمع آب فراوان در محوطه و در مجاورت ابنیه می شود و در صورت تداوم این وضعیت به تدریج خسارت های متعددی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از تکرار و استمرار حوادث مشابه و ابراز نگرانی از تخریب این بناهای ارزشمند خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با حساسیت در این عرصه ورود کرده و در تلاش است با ایجاد تمهیدات بازدارنده و پیشگیرانه از ادامه بروز این حوادث جلوگیری کند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تلاش های دادستان عمومی و انقلاب جاجرم و پیگیری این موضوع گفت: پس از انجام بازدیدهای میدانی مقرر شد اداره میراث فرهنگی این شهرستان هر چه سریعتر ضلع جنوبی این محوطه را حصارکشی و یا با ایجاد دیوار حائل از ورود آب و ایراد خسارت به ابنیه یاد شده پیشگیری کند.

مقام عالی قضایی خراسان شمالی اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه جاجرم هم متعهد شد با همراهی و همکاری ادارات میراث فرهنگی، شهرداری و شورای اسلامی و همچنین با همیاری اعضای هیات امنا حسینیه بزرگ این شهرستان ضمن پیش بینی و جانمایی و احداث ۲ حلقه چاه در مکان مناسب، اقدامات لازم به منظور هدایت روان آب ها انجام دهند.

موزه مردم شناسی جاجرم مشتمل بر حمام خزینه (گرمابه) از جمله آثار بجامانده از قرون متأخر اسلامی به شمار می رود که در بافت قدیمی این شهر واقع شده و در سال ۱۳۸۶ به شماره ۲۲۲۱۲ ثبت و در فهرست آثار ملی کشور جای گرفته است

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره