اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 14:18

پنج شنبه, 23 آذر 1402 ساعت 08:29
  • .

همکاری و هم افزایی دستگاه ها ،عامل مهم در تنظیم بازار

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

ششمین نشست شورای قضایی استان به ریاست حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و به میزبانی اداره کل ثبت اسناد و املاک برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، ضمن تأکید مضاعف بر ضرورت تسریع و تسهیل در روند صدور اسناد تک برگی موضوع طرح جامع حدنگار در اراضی کشاورزی استان از همه دستگاه های ذی ربط خواست با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همکاری و هم افزایی داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان، تلاطم و بی ثباتی قیمت ها، گرانی کالاها و خدمات و همچنین گران فروشی را از جمله مهمترین نگرانی های شهروندان استان برشمرد و اظهار کرد: در سایه عدم نظارت های پیوسته در حوزه اصناف مواردی از قبیل گران فروشی خودنمایی می کند و فشار مضاعف و مشکلات متعددی را به اقشار آسیب پذیر جامعه که قدرت خرید کمتری دارند تحمیل می نماید.

وی با بیان اینکه بخشی از این نابسمانی ها مستلزم سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های کلان، هدفمند و بلند مدت از سوی مسؤولان اجرایی دولت است؛افزود:با همکاری و هم افزایی همه دستگاه های ذی ربط از جمله صمت و تعزیرات حکومتی و تقویت سازوکارهای نظارتی می توان تا حدودی موجبات تنظیم و تثبیت وضعیت بازار را فراهم کرد.

براتی زاده گفت: قطعا برقراری گشت های نظارتی مشترک و حضور میدانی تمامی دستگاه های مرتبط و نقش آفرینی بهتر و بیشتر آنان در گزارش مصادیق گران فروشی و دیگر تخلفات صنفی در این مسیر بطور محسوس، سازنده خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: تقویت سازوکارهای نظارتی به ویژه در بعد نظارت الکترونیک در برخی موارد می تواند زمینه های پیشبرد بهتر اهداف پیش رو را تسهیل و تسریع نماید.

وی بیان کرد: وقتی متصدی یک صنف سایه نظارت ها مستمر و دقیق را از نزدیک و بطور محسوس ببیند؛ جایی برای تخلف و تخطی از قانون باقی نمی ماند و این امر قطعاً پیشگیرانه و بازدارنده خواهد بود.

براتی زاده، دلالی و واسطه گری بی ضابطه و لجام گسیخته در بازار را ناشی از تداوم ضعف های نظارتی دانست و اظهار کرد: وقتی یک فروشنده در فضای سالم و رقابتی و بطور شفاف در یک نظام و ساختار اقتصادی با فرایندِ توازنِ وضعیت عرضه و تقاضا مواجه شود و بتواند محصول خود را بدون واسطه و با قیمت پایین تر از بازار تهیه و در معرض فروش و خرید مصرف کننده نهایی قرار دهد،بسیاری از این مشکلات حل می شود.

وی ادامه داد:مقرر است دستگاه هایی که در حوزه تنظیم بازار نقش مهم و محوری دارند از جمله شهرداری ها بر این قسم از امور بطور مستمر و دقیق و به مقتضای شرایط نظارت های لازم را اعمال و با روش های مختلف از قبیل راه اندازی بازار های روز وضعیت عرضه و تقاضا را به تعادل برسانند و به ثبات و آرامش نسبی بازار کمک کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره