اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 17:24

پنج شنبه, 10 آذر 1401 ساعت 09:01
  • .

راهکارهای پیشگیری و مقابله با نفوذ و جنگ نرم و شناختی دشمن

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در سال 1401، راهکارهای پیشگیری و مقابله با نفوذ و جنگ نرم و شناختی دشمن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان در این نشست که به ریاست حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان در دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد برگزار شد و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان،رئیس مجمع امور صنفی و جمعی از نمایندگان اصناف و اتحادیه ها نیز حضور داشتند، مهمترین تدابیر و تمهیدات بازدارنده و راهکارهای پیشگیری و مقابله با نفوذ و جنگ نرم و شناختی دشمن در راستای اختلال در نظام بازار و کسب و کار مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در این جلسه با تبیین مهمترین وجوه تمایز جنگ سخت با جنگ نرم و ترکیبی دشمن تصریح کرد: دشمن در جنگ سخت به دنبال فتح سرزمین و قلمرو جغرافیایی یک یا چند کشور است در حالیکه در جنگ شناختی ذهن افراد یک جامعه را هدف قرار می دهد و با ابزارهای مختلف از جمله فضای مجازی به دنبال تسخیر افکار و استیلاء بر اندیشه ها و در نتیجه بر هم زدن محاسبات و معادلات است.

وی کرد: مهمترین مسأله در مسیر پیشگیری و مقابله با این نوع از جنگ های نرم این است که بصیرت افراد بطور قابل توجهی ارتقاء یابد و برای این کار باید ابزارهای هدف شناختی به ویژه فضای مجازی را بعنوان مهمترین مجرای نفوذ دشمنان مدیریت کرد و اجازه نداد فکر و ذهن جوان و نوجوان ما در اختیار دشمنان قرار گیرد.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده با بیان اینکه متولیان امر در حوزه فضای مجازی آنگونه که بایسته و شایسته است عمل نکرده اند و این مسأله نفوذ دشمن و تسخیر این مجرای اجتماعی را موجب شده، از رویکرد و راهبرد برخی از خواص که عالمانه و عامدانه با موضع گیری های ناصواب و اقدام و عمل خود آب به آسیاب دشمن می ریزند انتقاد کرد.

مقام عالی قضایی استان اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی را خدشه ناپذیر توصیف و اظهار کرد:این انقلاب مستحکم و پابرجا به مسیر پیشرفت و تعالی خود ادامه خواهد داد و روسیاهی برای کسانی خواهدماند که به نفع دشمن تمامی پل های پشت سرشان را خراب و به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی خیانت کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه ضمن اشاره به برخی از مسائل و مشکلات مبتلابه اصناف از جمله سرقت از برخی صنف ها گفت: متأسفانه جرم سرقت در سطح کشوری و استانی در سالیان اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته و لازم است اصناف، اصول و موازین پیشگیرانه و بازدارنده را که ضامن امنیت شغلی و سرمایه های آنان است بیش از پیش رعایت کنند تا مشغله و حرفه آنان در معرض تهدید و دستبرد سارقان قرار نگیرد.

سیدجواد ایلالی در ادامه، انسجام، اتحاد و یکدلی را بهترین راهکار مقابله با جنگ نرم و شناختی دشمنان برشمرد و با قدردانی از هوشیاری اصناف در بی اثر کردن تلاش دشمنان مبنی بر اعتصابات سراسری در کشور و استان خاطرنشان کرد: بصیرت انقلابی اصناف و ارادتی که این عزیزان در طول سالیان سال به نظام و انقلاب اسلامی داشته اند بر کسی پوشیده نیست و به لحاظ اهمیت جایگاه این قشر در مناسبات سیاسی و اجتماعی، دشمن این حوزه را نیز هدف قرار داده تا به مقاصد شوم خود دست یابد.

وی اظهار کرد: آنچه روشن است هوشیاری اصناف عزیز در برابر توطئه های دشمنان و همراهی این عزیزان با نظام جمهوری اسلامی این بار نیز دشمنان را در نیل به اهداف خود ناکام خواهد گذاشت.

در ابتدای این جلسه، امیدوار، رئیس مجمع امور صنفی استان با اشاره به مهمترین مشکلات مبتلابه اصناف در خراسان شمالی از تلاش ها و پیگیری های دستگاه قضایی و عوامل امنیتی و انتظامی در تأمین امنیت و آرامش بازار و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز -که سابقا بعنوان یک نگرانی جدی در مسیر کسب و کار مطرح بود- قدردانی کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره