اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 08:33

پنج شنبه, 15 مهر 1400 ساعت 17:16
  • .

خیز جدی دستگاه قضایی استان برای رفع مشکلات سالمندان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری استان با حضور در یک مرکز توانبخشی، نگهداری و مراقبت شبانه روزی سالمندان در مرکز استان از سالمندان نگهداری شده در این مرکز عیادت و از تلاش های عوامل این مجموعه قدردانی کرد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الإسلام والمسلمین جعفری، همزمان با فرارسیدن 28 صفر ،سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) دردیدارهای اختصاصی با مدیریت این مرکز و بعلاوه در جریان گفتگوی چهره به چهره با سالمندان، مهمترین مسائل و مشکلات مربوطه را در حوزه های مختلف از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی در پیگیری مطالبات و رفع مشکلات سالمندان از مأموریت جدید معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در خصوص اعلام گزارش نهایی از آخرین وضعیت کلیه مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان، معلولین ذهنی، جسمی و حرکتی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون تردید با تکمیل روند بررسی ، شناسایی و پیگیری مشکلات و خواسته های مددجویان، عملکرد این مراکز مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان گفت: عمده مشکلات سالمندان و معلولین عزیز در تمامی زمینه ها از جمله در حوزه های بهداشت و درمان،غذا و دارو، تجهیزات و امکانات رفاهی و ورزشی و همچنین در بعد سازوکارها و برنامه های آموزشی و فرهنگی احصاء و شناسایی شده و امیدوارم با رفع نیازها و کاستی ها و نواقص موجود، این مراکز به خوبی ساماندهی و مدیریت شوند و نگرانی های احتمالی نیز بنحو قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

وی ضمن صدور دستور پیگیری موارد و اولویت های مطرح شده خطاب به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تصریح کرد: این معاونت مأموریت یافته تا با استفاده از ظرفیت های حقوقی و قضایی و جلب مشارکت و همکاری کلیه دادستان ها تدابیری اتخاذ و تمهیداتی فراهم نماید تا علاوه بر انجام بازدید های میدانی توسط دادستان ها از تمامی مراکز توانبخشی فعال در سطح استان عمده مشکلات موجود نیز شناسایی و آخرین وضعیت این مراکز به همراه راهکار های پیشنهادی ظرف یک ماه آتی گزارش شود.

اسپیدکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز در پایان این بازدید با اشاره به اهداف و مأموریت های این معاونت در پیگیری موارد طرح شده بیان کرد:انتظار ما این است که اصولا نوع رویکردها در مراکز توانبخشی بر اساس خدمت دلسوزانه،صادقانه و خالصانه باشد. چرا که نگاه اقتصادی به موضوعات راهگشا و سازنده نیست و به همین اعتبار نمی توان بر اساس آن افق و چشم انداز روشنی را متصور بود .

وی با بیان اینکه مددجویان نگهداری شده در این مراکز به مقتضای مشکلاتی که با آنها مواجه هستند؛ روحیه لطیف ، حساس و منحصر به فردی دارند و هر عمل و کنشی نیز ممکن است با واکنش های غیرقابل پیش بینی و در عین حال تبعات خاص روحی و روانی همراه باشد؛ بر ضرورت حفظ کرامت آنان تأکید و از مدیران این مراکز خواست آنگونه که شایسته و در خور شأن سالمندان و معلولین است با آنان رفتار نمایند.

گفتنی است: در جریان این بازدید اسپیدکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان،عباسی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و شجاع، مدیر کل بهزیستی استان، حجت الإسلام والمسلمین جعفری را همراهی می کردند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره