اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 04:45

چهارشنبه, 28 تیر 1402 ساعت 08:45

۲ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی خودکفا شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۲ هزار مددجوی زیر پوشش این نهاد در استان از سال ۹۷ تاکنون با ایجاد فرصت های اشتغالزایی خودکفا شدند.

به گزارش نسیم امروز، مجید الهی راد در آیین تجلیل از ۲ هزار مددجوی خودکفا شده خراسان‌شمالی، اظهار کرد: این مددجویان با دریافت وام و ایجاد فرصت های اشتغالزایی در بخش های دامپروری، طرح های صنفی و حوزه های خدماتی خودکفا شدند.

وی میانگین مبلغ وام خودکفایی برای هر طرح را ۸۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای خودکفا شدن این مددجویان، ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

الهی راد با بیان اینکه اشتغال‌زایی، مهم‌ترین عامل برای دستیابی به توانمندسازی مددجویان است، گفت: رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) این است که با آموزش فرد و در عین حال اعطای تسهیلات فرصتی ایجاد کند تا فرد نیازمند بتواند شغلی برای خود ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: توانمند سازی علاوه بر اینکه اعتماد به نفس و عزت اجتماعی برای فرد به دنبال دارد، زمینه ساز بهبود وضعیت معیشتی خانواده او نیز می شود.

وی با بیان اینکه سرانه حمایتی کمیته امداد برای هر خانوار ماهانه بین ۶۶۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است، گفت: این رقم صرفا برای تامین ضروری ترین مایحتاج مددجو است و باید زمینه خودکفایی این افراد فراهم شود.

این آیین با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، استاندار خراسان شمالی و مددجویان خودکفا شده کمیته امداد خراسان شمالی در سالن همایش دانشگاه آزاد بجنورد در حال برگزاری است.

افتتاح ساختمان کمیته امداد بخش مرزی جرگلان، شرکت در همایش نخبگان تحت حمایت و حضور در همایش تجلیل از نیکوکاران خراسان شمالی از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به این استان است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد/ ایرنا.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره