اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 13:19

سه شنبه, 05 ارديبهشت 1402 ساعت 14:36

مردم خراسان شمالی 18 میلیارد ریال فطریه پرداختند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۱۸ میلیارد و ۶۴۷ میلیون و ۳۷۹ هزار ریال فطریه و کفارات مردم استان در عید سعید فطر امسال جمع آوری شد.

به گزارش نسیم امروز، مجید الهی راد اظهار کرد: از این میزان ۱۶ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال فطریه عام، یک میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۱۸۲هزار ریال کفاره غیرعمد و مابقی سهم سادات و عمد است.

وی افزود: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در استان با قوت غالب گندم ۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است برای مصرف برنج خارجی ۱۶۵ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۴۰ هزار تومان تعیین و اعلام شد.

الهی راد بیان کرد: زکات فطریه جمع آوری شده طبق موازین شرعی در زمینه امور معیشتی نیازمندان، کمک هزینه های درمان، مسکن، اشتغال و کمک هزینه های تحصیلی نیازمندان هزینه می شود.

وی تصریح کرد: هزار و ۸۰ پایگاه ثابت و سیار از روز عید سعید فطر به مدت ۱۰ روز در استان دایر شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: برای تسهیل فرآیند پرداخت فطریه، کدهای آسان پرداخت برای روزه دار پیش‌بینی‌شده است که می توانند با شماره‌گیری #۵*۸۸۷۷* رقم فطریه خود را پرداخت کنند.

الهی راد بابیان اینکه در این راستا چهار شماره کارت به‌صورت مجازی نیز برای پرداخت فطریه، کفارات عمد و غیر عمد و فطریه سادات پیش‌بینی‌شده است افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۸۹۶۷ برای فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۲۳۲ برای فطریه سادات، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۵۵۰۸ برای کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۳۷۷۵ برای کفاره عمد در نظر گرفته‌شده است.

وی بیان کرد: مردم نوع دوست استان پارسال ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره