اخبار برگریده
سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403 02:44

شنبه, 17 تیر 1402 ساعت 12:11
  • .

نقالی، زبانی رساتر از سخنرانی و محفل‌های امروزی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد گفت: نقالی، زبانی رساتر از سخنرانی و محفل‌های امروزی است.

به گزارش نسیم امروز، «پویش نقالی غدیر» در خراسان شمالی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی در استان و رییس حوزه هنری خراسان شمالی در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نقالی را زبانی رساتر از سخنرانی و محفل‌های امروزی به ویژه برای دانش‌آموزان و عامه مردم دانست.

امام جمعه بجنورد در این دیدار ضمن تشکر از حوزه هنری استان برای برگزاری پویش نقالی غدیر، اظهار داشت: یک زمانی نقالی در حوزه شاهنامه‌خوانی رواج داشت و اکنون نیز قصه نقالی در حال احیاء و زنده شدن است و باید نقالی در حوزه غدیر خم نیز ادامه یابد.

وی همچنین بر رواج نقالی و پرده‌خوانی در مدارس تاکید کرد و افزود: نقال‌ها می‌توانند مشوق و الگو برای سایر دانش‌آموزان باشند و اگر این اتفاق در مدارس صورت گیرد، نقال در فرصت اندک می‌تواند حقیقت مطلب را بیان کند تا دانش‌آموزان سریع‌تر با حقیقت داستان آشنا شوند.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی نیز در ادامه، استقبال از فراخوان نقالی غدیر را بسیار مناسب دانست و گفت: ظرفیت خوب جشنواره نقالان سوره که از سال گذشته آغاز شد زمینه را برای برگزاری «پویش نقالی غدیر» فراهم آورد.

اکرم صدیقی کلاته با بیان اینکه «پویش نقالی غدیر» با همیاری هئیت یافاطمه الزهرا(س) در زمینه اعلام فراخوان، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، ارتباط با نوجوانان، دریافت فیلم و... انجام شد؛ اظهار داشت: به مناسبت عید سعید غدیر خم سه نفر از این هنرمندان برای اجرای نقالی به شهرستان آشخانه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استعدادها و افراد مستعدی در حوزه نقالی وجود دارد افزود: متن این پرده‌خوانی توسط یکی از مرشدان مطرح کشوری، «مرشد میرزا علی» تهیه و پرده نقالی نیز توسط هنرمند مجرب تصویرسازی خراسان شمالی «سیدتقی رضایی» به تصویر کشیده شد.

صدیقی ادامه داد: در ابتدا تصمیم بر این بود از جشنواره نقالی غدیر ۵ اثر انتخاب شود ولی به دلیل استقبال قابل توجه نوجوانان، تصمیم بر این شد این جشنواره در سه بخش برگزیده، تقدیر و شایسته تقدیر اجرا شود و از ۱۵ نوجوانان پرده‌خوان نیز تجلیل به عمل آید.

براساس این گزارش تعداد۱۷۰ نفر در جشنواره نقالی غدیر شرکت کردند که از این تعداد ۵۳ اثر به مرحله داوری راه پیدا کرد و پس از بازبینی آثار از ۱۵ نوجوان پرده‌خوان تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: در پویش نقالی غدیر نسترن قبادی نفر اول از شیروان، غزل هنرپیشه نفر دوم از فاروج، فاطمه بهشاد نفر سوم از بجنورد، مبینا حسنی نفر چهارم از فاروج و فاطمه رمضانی نفر پنجم از بجنورد ۵ نفر برگزیده استانی در نقالان غدیر شدند.

همچنین نرگس زعفرانلویی، ستایش ببرکش از بجنورد، امیرعلی روحانی از فاروج، هستی حاتمی از بجنورد و تلما بی‌گناه از شهرستان شیروان به ترتیب رتبه اول تا پنجم را در بخش تقدیری کسب کردند.

در ادامه ۵ نفر برگزیده بخش شایسته تقدیر استانی در پویش نقالی غدیر نیز مبینا علی موسی به عنوان نفر اول از بجنورد، ثنا جوانمرد نفر دوم از فاروج، مبینا اطهری نفر سوم ازشیروان، حسین خوش‌سیما نفر چهارم از فاروج و مبینا رهنما نفر پنجم از شیروان معرفی شدند.

گفتنی است: در پایان این دیدار از ۵ نفر منتخبین شهرستان بجنورد تقدیر شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره