اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 11:47

یکشنبه, 09 خرداد 1400 ساعت 18:26
  • .

آزادی اسیران اسرائیلی و کاهش توان نظامی حماس؛ درخواست‌های نتانیاهو از مصر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مدیر سازمان اطلاعات مصر به بررسی آخرین رویدادهای غزه از جمله ایجاد "سازوکار منع تقویت توانمندی‌های نظامی حماس" پرداخت.

به گزارش نسیم امروز، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر در شهر قدس به بررسی "تقویت همکاری اسرائیل و مصر و مسائل منطقه‌" پرداخت.

او اضافه کرد: دو طرف از روابط دو جانبه و تفاهماتی که محقق شده و نیز تلاش‌های مشترک دو طرف در قبال مسائل امنیتی و سیاسی مختلف استقبال کردند.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمده است، در این دیدار درخواست‌های رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن سربازان و غیرنظامیان بازداشت شده در غزه در اسرع وقت مطرح شد.

نتانیاهو در اظهاراتی مداخله‌جویانه همچنین با کامل به بررسی "سازوکارهای ممانعت حماس از تقویت توانمندی‌های نظامی‌اش و منع استفاده آن از منابعی که در آینده برای حمایت از ساکنان غزه" ارسال خواهد خواهد شد، پرداخت.

این نشست در حضور الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی و مئیر بن شبات، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برگزار شد. قرار است بن شباط هم در ادامه با کامل دیدار مفصلی داشته باشد.

از طرف دیگر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر پیامی را به واسطه عباس کامل برای محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین فرستاده که در آن بر حمایت کامل مصر از ملت فلسطین تاکید کرده است.

سیسی در این پیام تاکید کرد، مصر به تلاش‌ها و نشست‌ها برای حل مشکل اسیران و بازداشت شدگان بین رژیم صهیونیستی و حماس ادامه خواهد داد.

سرلشکر عباس کامل در راس هیئت امنیتی به اراضی فلسطینی رفته تا به بررسی تثبیت آتش‌بس، تحولات فلسطین از جمله بازسازی و راه‌های دستیابی به آتش‌بس فراگیر در کرانه باختری و غزه بپردازد.

عباس همچنین ماموریت دارد درباره پایان اختلافات فلسطینی‌ها رایزنی و بر اهمیت اتخاذ تمام تدابیر لازم جهت تضمین عدم تکرار درگیری بین رژیم صهیونیستی و فلسطین تاکید کند.

سفر عباس کامل همزمان با سفر گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به قاهره است که بعد از ۱۳ سال انجام گرفته است. او با سامح شکری، وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره