اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 09:46

یکشنبه, 09 خرداد 1400 ساعت 11:02
  • .

پامپئو: لابراتوار ووهان در فعالیتهای نظامی دست داشته است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در پی بالا گرفتن حساسیت جدید روی این تئوری که همه گیری کووید-۱۹ از لابراتوار محرمانه موسوم به انستیتوی ویروس شناسی ووهان شروع شده، مدعی شد که این انستیتو در کنار تحقیقات غیرنظامی در فعالیتهای نظامی نیز دست داشته است.

به گزارش نسیم امروز ، به نقل از فاکس نیوز، مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای به بحث درباره موضوعات مختلف اعم از منشا کروناویروس، روابط آمریکا و چین و همچنین طرح بودجه پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

پامپئو به برنامه "فاکس اند فرندز ویکند" گفت: چیزی که من با اطمینان می‌توانم بگویم این است، ما می‌دانیم که آنها در تلاشهایی مرتبط با ارتش آزادیبخش خلق چین در داخل لابراتوار دخیل بوده‌اند، بنا براین در کنار ادعای آنها در خصوص انجام تحقیقات غیرنظامی خوب همیشگی، فعالیتهای نظامی نیز در کنار آن انجام می‌شده است.

او گفت: آنها از گفتن اینکه این فعالیتها چه هستند خودداری کردند، آنها از توصیف ماهیت هیچ یک از این فعالیتها امتناع کردند، آنها به سازمان بهداشت جهانی وقتی که برای رفتن به آنجا تلاش کرد، اجازه دسترسی ندادند.

اخیرا جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد "با شدت" مشغول تحقیق درباره منشا این ویروس بوده و قرار است در عرض ۹۰ روز در این مورد به جو بایدن گزارش دهد.

پامپئو در مصاحبه‌اش اظهار کرد، این مهم است که دولت بایدن تحقیقات درباره منشا همه گیری و اتفاقات رخ داده در انستیتوی ووهان را پیگیری کند.

او گفت: من این موضوع را از بهار سال گذشته میلادی یعنی سال ۲۰۲۰ وقتی که نخستین بار درباره آن حرف زدم می‌دانم و اسناد و مدارک چشمگیری وجود دارند مبنی بر اینکه این ویروس از لابراتواری در ووهان به بیرون درز کرده است.

او ادامه داد: ما میدانیم کسانی بودند در آنجا که بیمار شدند، دانشمندانی در آنجا بیمار شدند، ما میدانیم که آنها در آنجا مشغول تحقیق درباره کارکرد بودند و اساسا ویروسها را گرفته و آنها را مسری‌تر و به شکلی بالقوه مرگبارتر می‌کردند، این دولت باید این مساله را پیگیری کند.

با وجود قبول گسترده اینکه منشا همه گیری از شهر ووهان بوده، اما بحث بر سر این بوده که آیا منشا آن از بازار فروش گوشت حیوانات در این شهر رخ داده یا از محل لابراتوار. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روی تئوری درز ویروس از لابراتوار مانور میداد اما این تئوری از سوی رسانه‌ها و برخی کارشناسان که آن را تئوری توطئه تلقی کردند، کم اهمیت خوانده شد.

با این حال در هفته‌های اخیر این تئوری به ویژه بعد از اقدام چین در جلوگیری از تحقیقات سازمان بهداشت جهانی درباره منشا ویروس و مطرح شدن گزارشهایی درباره بیمار و بستری شدن کارکنان لابراتوار با علائمی شبیه به علائم کووید در ماه نوامبر، مجددا حساسیت برانگیز شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره