اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 17:15

شنبه, 21 مرداد 1402 ساعت 14:08
  • .

واگذاری ۲۳ واحد کارگارهی در خراسان شمالی به دانش بنیان‌ها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: در هفته دولت امسال ۲۳ واحد کارگاهی با اولویت دانش بنیان ها به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی نوایی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم اولیه در این زمینه منعقد و بیش از ۵۰ هکتار زمین تامین شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیگیری ها برای احیای واحدهای صنعتی راکد افزود: براساس برنامه ریزی‌ها تلاش داریم تا امسال ۱۱ واحد راکد در شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگردد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پارسال ۱۲ واحد راکد استان با اقدامات حمایتی، دوباره فعال شد، همچنین ۱۷ واحد تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان که پایین تر از ظرفیت فعالیت داشتند به ظرفیت کامل رسیدند.

وی از خلع ید سه هکتار زمین صنعتی استان در سال جاری خبر داد و گفت: مالکان زمین این واحدهای تولیدی به تعهدات خود عمل نکرده بودند.

نوایی با بیان اینکه فسخ قرارداد و خلع ید زمین صنعتی با هدف جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و تامین زمین سرمایه‌گذاران واقعی انجام می شود افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی بر اساس قانون موظف به بازپس‌گیری زمین از قراردادهای راکد است و بر این اساس قراردادهای راکد فسخ و به فعالان اقتصادی واقعی که توان سرمایه گذاری و به بهره برداری رساندن واحد صنعتی را دارند، واگذار می شود.

وی درباره تامین زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان اظهار کرد: واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان برای فعالیت خود با ۱۰۰ مگاوات کمبود برق روبه رو هستند که در این زمینه ایجاد چهار پست برق در شهرک و نواحی صنعتی در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: سال گذشته فیبر نوری برای واحدهای مستقر در چهار شهرک صنعتی استان ایجاد شد.

نوایی درباره پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال ۲۳ واحد کارگاهی با اولویت دانش بنیان ها به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۱۰ کارگاه در شهرک صنعتی شیروان، ۶ کارگاه در شهرک صنعتی بیدک، چهار کارگاه در اسفراین و سه کارگاه در فاروج است خاطرنشان کرد: امسال ۱۵ واحد کارگاهی در مناطق محروم استان ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی درباره توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در استان گفت: ایجاد و راه اندازی نواحی صنعتی در خرق و قاضی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد و علاوه بر آن پیگیر ایجاد نواحی صنعتی سنخواست و شوقان هستیم.

در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی ۳۲۷ واحد در حال بهره برداری است و اکنون ۹۸۲ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره