اخبار برگریده
پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403 22:12

سه شنبه, 13 تیر 1402 ساعت 14:03
  • .

دانش‌بنیان‌ها در مسیر رفع مشکلات جامعه گام بردارند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: طرح‌های پژوهشی باید در مسیر برطرف کردن مسایل و مشکلات مردم گام بردارند تا در جامعه اثرگذاری داشته باشد.‌

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، محمدرضا حسین نژاد در رویداد تانای صنعت خراسان شمالی اظهار کرد: مشکلات کلان جامعه با فرهنگ سازی، تعامل بیشتر، ایجاد بستر مناسب و توجه به فناوری‌های نوین و نوآوری قابل حل است.

وی با بیان اینکه انطباق صنعت با دانش روز برای پیشبرد اقتصاد یک ضرورت است افزود: ارزش بخشی به دانش و نوآوری تولید ثروت را به همراه دارد و باید در این مشیر حرکت کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: با ادغام دانش با صنعت در کنار ظرفیت های موجود می توان رویکرد اقتصادی کشور را تغییر داد و در راستای تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده گام برداشت.

حسین نژاد بیان کرد: مهار تورم و رشد تولید با انجام کارهای نو و خلاقانه، رونق کسب و کارها و افزایش دانش امکان پذیر است بنابراین دستگاه های اجرایی باید در این زمینه پای کار باشند تا تکمیل کننده زنجیره تولید در بخش های مختلف باشند.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال انتظار می رود نوآوران و شرکت های دانش بنیان بتوانند برای تامین انرژی صنعت فولاد راهکار و ایده ارایه دهند.

استاندار خراسان شمالی گفت: در زمینه تامین آب، برق، گاز و فولاد هم نیاز به نوآوری است و باید مسوولان مربوطه در این زمینه همت خود را مضاعف کنند.

راه‌اندازی مرکز دانش بنیان قطعات آلیاژی

مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین در ادامه این همایش از راه اندازی مرکز دانش بنیان قطعات آلیاژی در این مجتمع خبر داد و گفت: با ایجاد این مرکز نیاز قطعات آلیاژی به خارج برطرف می شود.

مهندس علیرضا ارغایی بر همکاری صنایع با شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: بسیاری از شرکت های دانش بنیان بازاری برای فروش محصولات خود ندارند و باید صنایع در این زمینه همراه این شرکت های فناور باشند.

وی تصریح کرد: مجتمع صنعتی اسفراین پشتیبان صنایع سنگین کشور است و قطعات مورد نیاز سایر صنایع را تولید خواهد کرد و پارک علم و فناوری استان باید در این مجتمع یک مرکز دانش بنیان ایجاد کند که این مهم می تواند به صنایع رونق دهد.

مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل مجتمع های صنعتی و آموزشی استفاده کرد چرا که این مهم باعث رونق ایده های نو و دانش خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در خراسان شمالی میزان رشد اقتصادی در بخش کشاورزی ۹.۷ درصد، بخش خدمات ۶.۲ درصد، بخش معدن ۴.۳ درصد و بخش صنعت ۷.۳ درصد هدفگذاری شده است.

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی هستند و ۶۰ درصد از واحدهای فناور و دانش بنیان استان در حوزه کشاورزی، فناوری اطلاعات(آی تی)، الکترونیک و هوشمندسازی فعالیت می‌کنند.

۳۰ واحد فناور جدید در سال جاری پذیرش شدند که در دوره های مختلف تجاری سازی ایده‌های محوری در قالب ارایه خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی، استقرار در فضاهای پارک و پرداخت تسهیلات از منابع مالی مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی امسال در نمایشگاه خدمات کسب و کار، نمایشگاه نما نام‌های دانش بنیان روستایی تهران، نمایشگاه توانمندی های شرکت ها در بجنورد و نمایشگاه شهرهوشمند تهران حضور داشتند.

تاکنون ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۶، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل تبصره ۱۸، ۵۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از مشارکت بنیاد برکت و ۱۰۰ میلیارد ریال توسط بانک توسعه تعاون به شرکت های دانش بنیان استان تسهیلات پرداخت شده است.

شرکت‌های دانش بنیان این استان از ابتدای امسال تاکنون ۶۴۰ میلیارد ریال فروش محصول داشتند.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 13 تیر 1402 ساعت 20:50
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره