اخبار برگریده
پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403 07:02

شنبه, 07 مرداد 1402 ساعت 11:57
  • .

دستگاه‌های اجرایی فضاهای مازاد را واگذار کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ساختمان های اداری مازاد بر نیاز را اعلام و اقدامات لازم را برای واگذاری آن انجام دهند.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در کارگروه ساماندهی فضاهای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: مولدسازی دارایی‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی گامی ارزشمند برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی همان دستگاه و راهکاری برای ایجاد ارزش افزوده است که باید مورد توجه مدیران اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: فروش املاک و اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان با رویکرد تعیین تکلیف و اتمام طرح‌های عمرانی نیمه تمام از محل منابع حاصل از فروش املاک مازاد و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می شود.

حسین نژاد ادامه داد: در واقع فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی یک تکلیف و قانون است که مدیران دستگاه های اجرایی باید از ظرفیتی که قانون برای آنان ایجاد کرده استفاده کنند و فضاهای مازاد اداری را تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به واگذاری ساختمان های مازاد به سایر دستگاه هایی که کمبود فضا دارند، گفت: باید فضاهای اداری نیز استانداردهای لازم را داشته باشند و کار کارشناسی برای این اماکن با حساسیت انجام شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: بی تردید این همکاری بین دستگاهی نقش موثری در خدمات رسانی بهتر به شهروندان خواهد داشت.

حسین نژاد تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید آیین نامه مربوط به طرح مولد سازی را به دقت مطالعه و نسبت به علمیاتی کردن آن نیز اهتمام بیشتری داشته باشند.

افزایش ثروت ملی، تحقق اصلاح ساختار بودجه و کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری اموال مازاد دولتی، افزایش عرضه زمین، ملک، ساختمان در اقتصاد و تعدیل قیمت ها، کاهش دارایی منجمد دولت به نفع پویایی اقتصاد، بهره وری و کارایی بیشتر از دارایی‌های ثابت دولت، افزایش نقدینگی شرکت‌ها و تامین غیر تورمی کسری بودجه و گسترش مالکیت مردم بویژه اقشار کم درآمد از این دارایی ها را بخشی از اهداف مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره