اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 07:47

سه شنبه, 26 دی 1402 ساعت 09:59
  • .

صادرات 50 میلیون دلاری محصولات پتروشیمی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در 9 ماهه نخست امسال صادرات پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد ۵۰ میلیون دلار ثبت شد.

به گزارش نسیم امروز، حسین حاجی بگلو اظهار کرد: ۱۵۱ هزار تن محصول پتروشیمی خراسان در ۹ ماهه امسال صادر شد و بر این اساس میزان صادرات این واحد صنعتی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۳۱ درصد افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش یا کاهش میزان صادرات در استان به میزان قابل توجهی وابسته به میزان صادرات پتروشیمی خراسان است و تلاش داریم تا به اقلام صادراتی استان تنوع و توسعه داده شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی درباره صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در استان گفت: ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن محصول این بخش به ارزش ۱۱ میلیون دلار در ۹ ماهه امسال صادر شد که ۱۶ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: صادرات بخش معدن و صنایع معدنی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۵۵ درصد و از نظر وزنی ۳۱ درصد کاهش دارد.

حاجی بگلو درباره صادرات بخش صنعت استان گفت: ۱۱ هزار تن محصول صنعتی استان در ۹ ماهه امسال صادر شد که ارزش آن ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار ثبت شد که ۹ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات بخش صنعت استان در این ۹ ماهه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۵۱ درصد و از نظر وزنی ۳۱ درصد کاهش دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به سهم ناچیز بخش کشاورزی در صادرات استان گفت: ارزش ریالی صادرات بخش کشاورزی استان در این مدت ۳۰۰ هزار دلار ثبت شد که ۰.۴ درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: صادرات بخش کشاورزی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۷۵ درصد و از لحاظ وزنی ۴۵۰ درصد افزایش دارد.

گفتنی است: محصولات شرکت پتروشیمی خراسان بیش از ۶۶ درصد سبد صادراتی استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره