اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 16:01

پنج شنبه, 26 بهمن 1402 ساعت 10:11
  • .

سهم مالیات تجار خراسان شمالی باید کاهش یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت : باید تدابیری در سطح ملی اندیشیده شود تا مالیات تجار کاهش یابد.

به گزارش نسیم امروز، مازیار زند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این استان در حوزه های تجاری، گردشگری، سرمایه گذاری، محصولات کشاورزی، تبادل محصولات سرامیکی و مواد غذایی دارای ظرفیت های زیادی است و باید روابط اقتصادی برای تجار استان بیش از گذشته تسهیل یابد.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی فاقد زیرساخت ریلی، هوایی و جاده ای مناسب است و با توجه به اینکه اهتمام دولت سیزدهم بر توسعه همکاری با کشورهای همسایه است نیاز است تا این چالش ها برطرف شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد:امسال هیات های تجاری زیادی از این استان بازدید کردند و تاکید بر تسهیل ارتباط تجاری داشتند که این موضوعات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰۰ کارت بازرگانی در استان صادر شده است گفت: تنها ۱۳۵ فقره کارت بازرگانی فعال در این استان وجود دارد و مابقی کارت ها بنا به دلایل مختلف از جمله مشکلات تعهدات ارزی غیرفعال است.

زند افزود: برخی از تجار استان با کارت های بازرگانی سایر تجار کار می کنند که بعضا در این زمینه دچار مشکلاتی نیز می شوند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: وقتی یک کالا با یک کارت بازرگانی وارد کشور می شود در ازای آن کالا باید مالیات و عوارض گمرکی پرداخت و در حجم بالای مبادلات، مبلغ این عوارض و مالیات بالا می رود.

وی یادآور شد: از سوی دیگر وقتی فردی بدون اطلاع از این موارد کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگری قرار می دهد به نوعی به وی وکالت تام الاختیار می دهد که این امر شرایط را برای سوء استفاده مهیا می کند.

استقبال اتاق بازرگانی از بیان دیدگاه های نامزدهای انتخاباتی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: اتاق بعنوان مرکز اقتصادی بخش خصوصی می تواند مرکز فعالی برای بیان دیدگاه های اقتصادی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: نامزدهای انتخابات برای رفع نیازمندی های ارزی می توانند بازوی اقتصادی بخش خصوصی باشند و نیاز است در این زمینه برنامه ارائه دهند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره