اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 13:36

پنج شنبه, 30 آذر 1402 ساعت 13:40
  • ..

صادارت پتروشیمی خراسان افزایش یافت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از افزایش میزان صادرات پتروشیمی خراسان به لحاظ وزنی در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبرداد/

به گزارش نسیم امروز، حسین حاجی بگلو اظهار کرد: هشت ماهه امسال ۴۵.۳ میلیون دلار کالا از پتروشیمی خراسان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد کاهش دارد.

وی افزود: هشت ماهه امسال ۱۳۷ هزار تن کالا از پتروشیمی خراسان صادر شد که ۷۴ درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: افزایش و کاهش میزان صادرات استان به میزان قابل توجهی، بسته به میزان صادرات پتروشیمی دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره صادرات بخش معدن و صنایع معدنی استان گفت: هشت ماهه امسال ۱۳.۲ هزار تن از این محصولات به ارزش ۱۰.۵ میلیون دلار از استان صادر شد که ۱۷ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است.

حاجی بگلو افزود: میزان صادرات این بخش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۵۰.۴ درصد و از نظر وزنی ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی درباره صادرات بخش صنعت گفت: در این مدت ۹.۲ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیون دلار از استان صادر شد که هشت درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: صادرات این بخش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۵۳ درصد و از نظر وزنی نیز ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال کالاهای تولیدی این استان به ۲۱ کشور صادر شده است گفت: امسال پنج کشور شامل ایتالیا، لبنان، سومالی، سوریه و اردن به کشورهای هدف صادرات استان افزوده شده است.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره