اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 08:28

سه شنبه, 11 خرداد 1400 ساعت 18:51
  • .

دادستان تهران توصیه کرد نه تهدید!

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دادسرای عمومی و انقلاب تهران در پی اظهارنظر برخی کاندیداها درباره گفته‌های دادستان تهران مبنی بر اینکه «در صورت عبور نامزدها از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه، با آنها برخورد خواهد شد» اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایسنا متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

۱. دادستان‌های مختلف مراکز استان و شهرستان‌ها در اجرای تکلیف قانونی خود مبنی بر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، در دوره های مختلف اقدام به ارائه‌ تذکر و هشدار قانونی برای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی کرده‌است و تذکرات اخیر نیز مطابق با رویه همه دوره‌های انتخابات و برای پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخاباتی بوده است.

۲.ریاست محترم قوه قضائیه در ابتدای ورود به عرصه انتخابات، در جمع مسئولین عالی قضائی تاکید کردند که مبادا حضور ایشان در انتخابات مانع از اجرای وظایف قانونی بخش‌های مختلف دستگاه قضائی شود و بر همین اساس تاکید کردند با هرگونه تخلف احتمالی حتی از جانب طرفداران و یا ستادهای ایشان، همچون سایر کاندیداها طبق ضوابط قانونی برخورد شود.

۳. باتوجه به درجریان بودن چهار انتخابات همزمان از جمله انتخابات شوراهای شهر و روستا، مجلس خبرگان، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، تذکرات صادره از جانب دادستانی شامل کلیه نامزدها و ستادهای آنها در انتخابات های مختلف می‌باشد. نباید توصیه و تاکید بر اجرای قانون را به عنوان تهدید تلقی کرد بلکه انتظار می‌رود کاندیداهای محترم با پرهیز از سوء برداشت سیاسی، پیرامون انجام تکالیف قانونی دستگاه قضایی، خود مروج اجرای قانون باشند.

علی القاصی یکشنبه 9 خرداد، در جلسه هماهنگی ارتقاء سطح عملکرد دستگاه‌های قضایی و امنیتی در انتخابات پیش رو، گفت: پیرامون جرائم تخلفات انتخابات ضرورت دارد رویکرد پیشگیری بر مقابله مورد توجه قرار گیرد، از این رو معاونین دادستان و دادستان‌های شهرستان‌ها در مواجه با جرائم تخلفات انتخاباتی سعه صدر لازم را داشته باشند و دقت نمایند از اموال عمومی و بیت المال له و یا علیه نامزدهای انتخابات مورد استفاده قرار نگیرد و نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات و سخنرانی ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را بر مصالح و منافع شخصی، حزبی و جناحی و گروهی ترجیح دهند و در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه، با آنها برخورد خواهد شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره