اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 12:05

چهارشنبه, 20 دی 1402 ساعت 11:31
  • .

کاهش سن ارتکاب جرم در خراسان‌شمالی نگران کننده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: کاهش میانگین سنی ارتکاب جرم در استان نگران کننده است و باید تمامی دستگاه های فرهنگی برای رفع این چالش پای کار باشند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی حجت الاسلام رضا براتی زاده روز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان اظهار کرد: زنگ خطر برخی آسیب‌های استان به صدا درآمده است و پیشگیری از این آسیب ها نیازمند مشارکت و هم افزایی تمامی دستگاه های متولی است.

وی افزود: پیش از این دستگاه قضایی خراسان شمالی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ماموریت داده بود که شناسایی مناطق و کانون های شکل گیری آسیب ها را در اولویت قرار دهد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: همچنین با هدف جلب مشارکت نهادهای علمی و پژوهشی در اجرای طرح های پیشگیرانه از کارشناسان مرتبط با آسیب های اجتماعی نیز دعوت شده است.

حجت الاسلام براتی زاده با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در اختلافات خانوادگی دارد، تصریح کرد: نهاد خانواده به عنوان نخستین خاستگاه تربیتی می تواند در پیشگیری از بسیاری آسیب های اجتماعی نقشی سازنده داشته باشد.

وی موضوع انتخابات را از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی استان دانست و گفت: هر چه به انتخابات سالجاری نزدیک می شویم حساسیت ها و در عین حال دشمنی های بدخواهان نظام اسلامی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت بنابراین باید ساز و کارهای نظارتی با محوریت اتکا به موازین قانونی و اصول پیشگیرانه در اولویت قرار گیرد.

آخرین ویرایش در جمعه, 22 دی 1402 ساعت 11:37
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره