اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 08:29

دوشنبه, 25 دی 1402 ساعت 09:25
  • .

برگزاری آیین تحویل اسناد مالکیت حدنگاری اراضی کشاورزی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

آیین تحویل اسناد مالکیت حدنگاری اراضی کشاورزی تعدادی از روستاهای توابع شهرستان مانه و سملقان با حضور رئیس کل دادگستری خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، آیین تحویل نمادین اسناد مالکیت حدنگاری اراضی کشاورزی تعدادی از مالکان و کشاورزان شهر آوا و روستاهای شهرآباد کرد، شهرآباد خاور و شیرآباد از توابع شهرستان مانه و سملقان با حضور حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده،رئیس کل دادگستری،باقری و فیروزجایی، مدیران حوزه قضایی مانه و سملقان و نیز اکبری،رئیس دادگاه بخش سملقان(قاضی) و همچنین با همراهی محمد مقدسی،سرپرست ثبت اسناد و املاک استان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان، در این مراسم بطور نمادین و در قالب قرارگاه صدور سند شهید سلیمانی، اسناد تک برگی اراضی کشاورزیِ بیش از 100 نفر از متقاضیان و مالکان اراضی کشاورزی تحویل شد. حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده،رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ابتدا و طی دیدار اختصاصی و گفتگو با سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و رئیس و دست اندرکاران اداره ثبت اسناد و املاک مانه و سملقان از نزدیک در جریان فرایند و نحوه صدور اسناد حدنگاری در اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین اراضی کشاورزی قرار گرفت و در پایان از تلاش های انجام شده قدردانی کرد.

براتی زاده گفت:باید به نحوی برنامه ریزی شود که این سازوکار تسریع و تسهیل و موجبات اجرای این طرح در باقیمانده اراضی کشاورزی فراهم شود.

وی با اشاره به برخی موانع و محدودیت های پیش رو، مهمترین عوامل و علل تأخیر در اجرای این طرح را در بخش های باقیمانده از اراضی کشاورزی تشریح و خاطرنشان کرد: برخی افراد بر اساس ذهنیت های پیش رو و دغدغه ها و نگرانی هایی که دارند حاضر نیستند ادارات ذی ربط و مسؤول را در اجرای این طرح یاری کنند.

رئیس کل دادگستری استان، تسهیل موجبات تثبیت مالکیت قانونی افراد و امکا پذیری اخذ مجوزهای مربوط به تغییر کاربری ها در اراضی زراعی و باغات، رفع اختلافات موجود در نتیجه حدنگاری و تحدید حدود اراضی تحت تملک، هویت داری و اعتباربخشی و ایجاد زمینه های اخذ تسعیلات و اعتبارات بانکی و نیز بهره مندی از وثایق ملکی حدنگاری شده بعنوان ضمانت های های معتبر،خرید و فروش آسان املاک کاداستری و حصول اطمینان از صحت و اصالت معاملات و رفع تداخلات مورد تصور را از جمله مهمترین مزایای اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی برشمرد و بیان کرد:همه این موارد می تواند بعنوان مشوق های انگیزشی در پیش روی افراد قرار گیرد تا میزان شناخت از مزیت های مورذ اشاره افزایش یابد و طبعاً هر چه میزان اطلاع و آگاهی مردم در این خصوص بیشتر باشد؛ سطوح همکاری ها نیز بیش از پیش ارتقاء خواهد یافت.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، تلاش شبانه روزی و کار جهادی از سوی دستگاه های ذی ربط به ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان را زمینه ساز تحقق این هدف،مطابق زمانبندی تعیین شده برشمرد و اظهار کرد:همانگونه که تثبیت مالکیت و حدنگاری 100 درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی استان با موفقیت انجام گرفت و این امر استان خراسان شمالی را از جایگاه ممتاز کشوری بهره مند ساخت شایسته است مسؤولان در حوزه اراضی کشاورزی به نحوی تلاش کنند تا این هدفگذاری در سال 1402 به بهترین وجه تحقق یابد.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید مضاعف و مجدد بر ضرورت جلب مشارکت مؤثر مردم در راستای اجرای طرح کاداستر و حدنگاری در باقیمانده اراضی کشاورزی استان گفت:لازم است با بهره گیری از کلیه ظرفیت های لازم از جمله صدا و سیما و سایر رسانه ها و جلب مشارکت سازنده و همکاری راهگشای دهیاری ها و شوراهای اسلامی، مراتب اطلاع رسانی گردد تا مردم بهتر بتوانند با مزیت های اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی،آشنا و از آن بهره مند شوند.

گفتنی است شرکت در آیین کلنگ زنی و مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث ثبت اسناد و املاک مانه و سملقان پایان بخش برنامه های رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در سفر به این شهرستان بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره